Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
cRoC skrev:Ska klämma dit mina nya styrlager, hur mkt fett ska man använda? Ska dom i princip bada i det?
cRoC skrev:Någon som har tips på hur man får dit det undre lagerbanan i styrhuvudet? Har försökt att värma huvudet och kyla lagret, men det tycks inte hjälpa, försökt knacka med gummiklubba också men det vill sig inte.
Wip skrev:Jag tog en stålstång som fördes ned uppifrån, sen var det bara att knacka med lämpligt tillhygge. Samtidigt som man gjorde kringgående rörelse. Efter ca 5 min lossade det.
// Wip
cRoC skrev:Tror du missförstått, jag ska alltså ha DIT det nya lagret![]()
cRoC skrev:Aha okey, har inte vågat knacka med något hårt. Ska man sätta mejseln på kanten av lagret? För att inte skada banan?
cRoC skrev:Tack tack boys.
Average: Ska jag alltså ta med mig ramen till en verkstad?![]()
![]()
Tyvärr måste jag dementera. Det är riktigt att stålet är så hårt att det inte deformeras men det kan i värsta fall spricka just därför att det är så hårt. Det är därför man alltid ska se till att ha mjukare verktyg, ex vis mässing eller vanligt bonnjärn. Dock brukar jag lägga gamla lagerringen (efter att ha slipat av nån tiodel på diametern) ovanpå den nya när jag drar/knackar in lagret. Syndigt, ja jag vet men ack så enkelt att göra så.Wip skrev:... Edit: Stålet i lagerbanan är så hårt så det skadas inte så länge man knackar försiktigt, ...
Som motardsnubben skrev så använder man en hylsa, inget annat. Det gårinte att knacka in ett lager rakt genom att knacka på dess kant. Och att knacka mjukt många slag gör visserligen att det bara blir lite snett iknackat men ändå.cRoC skrev:... Ska man sätta mejseln på kanten av lagret? ...
Apapap, mycket bra sätt att demolera nya lagren!Borsiin skrev:Varför inte bara lätt trycka i banan i styrhuvudet för att därefter montera lagret på styrstamen och sedan montera styrstamen med övre lagret och på så vis dra i den nedre banan när man spänner. ...
En vecka kvar!
Nu är det exakt en vecka kv... |
|
![]() |
Farligt vilseledande alkomätare på marknaden
Ett stort oberoende test ut... |
![]() |
Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey
För att fira den trefaldige... |
![]() |
Vi provkör Indian Sport Chief RT
I Allt om MC nummer 8 som k... |