Hur man tillagar en Resorb på bästa sätt!?

Stolten

Team Starköl Racing
Gick med
1 Sep 2004
Hoj
Husaberg 570
Hur gör ni för att få ut bäst effekt ur eran Resorb?
Jag brukar lägga 3 st i ett glas när jag kommer hem på natten för att låta det ligga och dra sig så det smakar riktigt äckligt på morgnen när jag vaknar och ska dricka.. Eller ska man rent utav ta dom på natten redan?

Ge mig era bästa tips, jag är i stort behov av dem..

:4skrika

Har för mig att jag kikade på Drickbart en kväll och då sade dom att man helst ska ta det innan man går ut till och med... Inte vet jag, jag har då aldrig använt sådana där saker.

Anledningen att du mår dåligt är att du torterat skiten ur din hjärna och lever :tungan . Sedan, ovanpå det har du drivit ut all vätska som du borde ha i kroppen (för att alla elektrolyter mm skall vara i balans) genom att dricka alkohol, eftersom det är vattendrivande. Ovanpå det sänker du ditt blodsocker genom att dricka (det stiger först, men krashar senare..oftast då du sover).

Så ta Resorb innan du går och lägger dig..ta dosen som är rekommenderad inte 3 bara för att du vill bli bättre snabbare. Det enda resorb gör är att ge dig lite salt o socker som du förlorat genom att pinka ut allt du druckit. Tar du för mycket så busar du med dina balanser ännu mer. Sedan dricker du vatten (inte te kaffe eller cola för de är vattendrivande) och äter mat.

Martin skrev:
2053667 Precis! Man mår som man förtjänar.

:fakta

Nursey skrev:
2053750 Anledningen att du mår dåligt är att du torterat skiten ur din hjärna och lever :tungan . Sedan, ovanpå det har du drivit ut all vätska som du borde ha i kroppen (för att alla elektrolyter mm skall vara i balans) genom att dricka alkohol, eftersom det är vattendrivande. Ovanpå det sänker du ditt blodsocker genom att dricka (det stiger först, men krashar senare..oftast då du sover).

Förklarar dock inte den grava ångesten som kommer dagen efter :4skrika

Cervantes skrev:
Förklarar dock inte den grava ångesten som kommer dagen efter :4skrika

Jo. Det är underskott på nån vitamin (har jag fått berättat för mig) som gör att man får ångest. B-vitamin?

Stolten skrev:
2053569 Hur gör ni för att få ut bäst effekt ur eran Resorb?
Jag brukar lägga 3 st i ett glas när jag kommer hem på natten för att låta det ligga och dra sig så det smakar riktigt äckligt på morgnen när jag vaknar och ska dricka.. Eller ska man rent utav ta dom på natten redan?

Ge mig era bästa tips, jag är i stort behov av dem..

:4skrika
en innan du börjar
en när du kommer hem
en när du vaknar första gången på morgonen.
somna om,,,,

sen ler världen mot dig när du kliver upp!

kan man hoppas...

t-rex skrev:
2053987 Jo. Det är underskott på nån vitamin (har jag fått berättat för mig) som gör att man får ångest. B-vitamin?

Brist på något är helt rätt. Däremot är det inte någon vitamin utan mineral. Nämnligen järn(a).

:huvet

Allt blir godare om man steker det i mycket smör, och sedan tilsätter grädde, om det funkar på Resorb vill jag fan ha royalty varje gång någon använder mitt recept.

Själv blir jag alltid obotligt bakis, och får lida ut det ur kroppen.
Ofta är jag inte riktigt tillbaka på banan på två tre dagar, därför dricker jag ytterst sällan alkohol, och när jag har gjort det så låter jag alltid bli att köra HELA dagen efter.

t-rex skrev:
2053987 Jo. Det är underskott på nån vitamin (har jag fått berättat för mig) som gör att man får ångest. B-vitamin?

Va? Näe, det är väl så att alkoholen boostar produktionen av serotonin. Serotonin är det som skapar lyckokänslor så det är en av anledningarna till att man mår så finfint på fyllan. Baksidan är att serotonin-produktionen istället slås av dagen efter varför man har ångest å skit eftersom serotonin-nivån är i botten... :mattias

Gällande resorb:
Ett stycke resorb tas innan sängåendet och ytterligare ett stycke så snart man slagit upp ögonen. Därefter går man upp och slår en drill, lägger sig igen och sover nån timme till. När man slår upp ögonen denna andra gång mår man som en prins! :tummenupp

För att uppnå maximal effekt av Resorben skall man dricka mycket öl i samband med Resorbintaget. Det återställer balansen.

Nyheter
Dags att boka in Gotland Ring!

Upplev magiska Gotland Ring...

Öppet hus på Rapido MCK Stockholm

Lördag den 17 maj bjuds det...

Yamaha TRACER 7 & TRACER 7 GT 2025

Yamahas TRACER 7 och TRACER...

Nya Yamaha Tracer 7 och Tracer 7 GT

Yamaha har presenterat 2025...

Full fart på Bike Trollhättan-dagarna

Just nu har portarna öppnat...

MV Agusta inför fem års garanti