Hur man kör ifrån en björn

Mike the bike

#95 R 1000 / Team Gröön
Gick med
14 Feb 2004
Hoj
Ducati Monster S4R
Hur man kör ifrån en björn del1

Nu kommer förmodligen alla mina motståndare att få något att gotta sig åt men det bjuder jag på då jag gärna vill undvika skitsnack om kaxiga jävlar som jag.

Min story: OBS 3 delar!!

Min historia blev ju inte som jag tänkt mig riktigt men jag är ödmjuk nog att
medge när jag har fel om något.

Jag kom till licenskursen på Anderstorp den 22/5 för uppkörning följt av 2 dagars träningsläger och den första SM deltävlingen (åkej då supportklass under SM). :mad:

Detta blev väl något av ett uppvaknande för en som i alla fall fortfarande är snabb på gatan (även om detta inte längre är nån merit) som var så jävla korkad att han trodde att det skulle vara samma sak på bana. :kocko

Nu kan jag ju vis av erfarenheten tala om för alla oinvigda att så är inte fallet.

Det är inte ens i närheten, E6an söderut är en sak men karusellen i Anderstorp något helt annat. :dummer

Hur man kör ifrån en björn del2

Det började med licenskursen 09:00 där jag fann att jag i alla fall kunde hänga med i tempot och dessutom köra om ett par eller 3 (i alla fall en motard på flygrakan). :yoparty

Men då de flesta sedan åkte hem och bara jag å ett par till var dumma nog att inte ens lämna området före vår första SM deltävling (Support, "jag vet") :mad: så blev det annat.

Resan började egentligen när man skulle ut på första träningspasset som blev 5 minuter efter att man fått licensen.

Vi som skulle köra fick stanna kvar i bandepån då vi inte ens hade tid att pausa emellan.

Vad som hände var att när vi fick grönflagg så tog det inte många sekunder innan jag stod ensam kvar och undrarde vad fan som just hade hänt??? :va

Begav mig ut på banan i ett tappert men tafatt försök att hänga på, men innan jag han fundera på det så kom dem på båda sidor i en sån jävla fart att det kändes som om tiden stod stilla, Jag var varvad och för första gången i mitt liv så var jag en värelös skit som inte ens var värd ett omnämnade. :3freak

Skammen var ett faktum, i total förnedring tuffade jag långsamt in silverpilen i depån och gömde mig i husvagnen bäst det gick.

Hur man kör ifrån en björn del3

Helgen fortsatte å tiderna kröp nedåt faktiskt hela 25 sekunder, men det är kanske föga imponerande om man vet vilka tider jag satte i början, men ändå.

Tröttheten började komma frampå lördagen vilket kanske inte var så konstigt med tanke på att jag aldrig använt de musklerna förut plus det faktum att jag hade en invalid med mig att serva och bogsera runt överallt (bla kränga däck).

Han skall få igen!!! :lol

I vilket fall som helst så lovade jag mig själv och Björn för den delen som avrådde mig å de bestämdaste men utan framgång att jag skulle satsa fullt på finalen "Do Or Die" blev mottot och kändes tyvärr jävligt nära det sistanämda innan dagen var över.

Flög av efter flygrakan på Anderstorp då jag fick för mig att göra en omkörning av modellen bromsa sist. :kocko

Bromsade efter fullgas strax efter 200 skylten vilket jag helt enkelt inte klarade av, båda hjulen låste sig och jag fullkomligen flög av cykeln som låg en bra bit bort och fattade eld.

Sätter mig upp och blir tillfrågad om jag mår bra, OM JAG MÅR BRA, det räcker väl med att jag står upp hur är det med hojen??

Konstaterar att det brinner kraftigt ur Akrat och ber vänligt om en snabb släckning men får till svar att, -Vi har ingen brandsläckare
på den här posteringen. :(

Min första tanke var, hur fan skall jag förklara det här för Trygg Hansa?? :va

Hur man kör ifrån en björn del4

DonQ sa faktiskt en bra sak häromdagen (helt otroligt va?) på väg hem från Kinnekulle.

Han konstaterade att nu har jag i alla fall redan gjort allt!

På 1 vecka har jag tagit licens, vart på träningsläger, kört min första SM tävling samt krachat.

Full pott, nu finns det bara en väg att gå och det är upp, upp, upp.

Härnäst så blir det falken på fredag följt av 2 heldagar med Bike Events på Mantorp nästa vecka samt ytterligare
2 heldagar veckan därpå med Bike Events på Knutstorp för att runda av med SM på Sviestad i slutet av månaden.

Så vi får väl hoppas att träning leder till färdighet.

Det brukar ju i alla fall vara så.

Mitt nya livsmål är i alla fall att tvåla till DonQ ordentligt (gärna på en tävling) då han har fått för sig något så otroligt dumt som att det är omöjligt. :dummer

Jag har ändå varnat honom för följderna av att komma med sådana påstående till mig. :mad:

PS! En sak är i alla fall säker, jag har aldrig i hela mitt liv haft så här sjukt roligt (å då har jag en hyfsat stor referensportfölj).

Tack till alla som stöttat och hjälpt mig under dessa veckor trots att jag är en LOOOOSER. (än så länge)

Vi ses i sommar.

/Mikael

Hur var det nu, "Golf - superlågt handikapp på ett år", "Ger alltid allt och brukar lyckas", "har pengar" osv. Ska jag fortsätta strö salt i såren?

Hur som hellst har du överlevt din första tävling, och du kan bara bli snabbare framöver. Sålänge varvtiderna sjunker är det fortfarande kul :tummenupp

/Joakim

TH har väl inget med dina banvurpsingar att göra :hihi

Äh, vad fan, jag har spionerat lite på dina tider och det gick åt rätt håll och det gick fort i den riktningen. Det är många av oss som inte flyger första dagen utan behöver lite ansats. Det finns ett par trix du behöver få med dig och ett par bandagar till så vet du bättre var på skalan du ligger.

SM på Atorp för två år sen var det folk som efter fyra dagar körde på samma tider som du hade första dagen :va Jag varvade faktisk förare för första och hitills enda gången där och då gick jag i mål som 22'a.

Skador på hojen??

VAR I HELVETE VAR BRANDSLÄCKARNA?!?!? Fy fan!

nästa gång du ska skriva historia..

ta det i EN tråd.. *snälla*

annars så bra skrivet och jag ser framimot uppfäöjningen..
och som sagt det KAN bara bli BÄTTRE

:hoppa

ohh, du sa ju 3 delar.. Jaja, lycka till framöver iaf.

/joakim

Mike the bike skrev:
Konstaterar att det brinner kraftigt ur Akrat och ber vänligt om en snabb släckning men får till svar att, -Vi har ingen brandsläckare
på den här posteringen. :(

Min första tanke var, hur fan skall jag förklara det här för Trygg Hansa?? :va

Två spontana reflektioner;

A) Är det signifikativt just för ARC att inte ha brandsläckare vid posteringarna, eller är det en vanligt förekommande snålhet/idioti?

B) Vad har Trygg-Hansa med din RR-träning att göra...?

Hjälp :skrämd hur ska detta sluta, Björn ska ju köra ifrån mig och du ska köra ifrån björn och jag ska köra ifrån er båda :va

Tack för det, trodde typ jag var sämst i världen.

Skönt att veta att jag i alla fall bara är näst sämst.

Det fanns brandsläckare, för dom blåste in pulver i systemet sedan.

Problemet var att det inte fanns på den posteringen efter flygrakan och de andra som hade en kunde inte korsa banan med den under pågående race.

/M

Chrille skrev:
TH har väl inget med dina banvurpsingar att göra :hihi

Äh, vad fan, jag har spionerat lite på dina tider och det gick åt rätt håll och det gick fort i den riktningen. Det är många av oss som inte flyger första dagen utan behöver lite ansats. Det finns ett par trix du behöver få med dig och ett par bandagar till så vet du bättre var på skalan du ligger.

SM på Atorp för två år sen var det folk som efter fyra dagar körde på samma tider som du hade första dagen :va Jag varvade faktisk förare för första och hitills enda gången där och då gick jag i mål som 22'a.

Skador på hojen??

VAR I HELVETE VAR BRANDSLÄCKARNA?!?!? Fy fan!

TH har inget med det att göra, men jag var rädd att hojen skulle smälla å det vore ju inte kul att behöva köpa nytt.

/M

69:an skrev:
Två spontana reflektioner;

A) Är det signifikativt just för ARC att inte ha brandsläckare vid posteringarna, eller är det en vanligt förekommande snålhet/idioti?

B) Vad har Trygg-Hansa med din RR-träning att göra...?

Du kan ju alltid försöka, det funkar säkert för dig ett litet tag. :hihi

Du får bli bra först, vi hoppas att se dig i Linköping.

/M

Mad Moose skrev:
Hjälp :skrämd hur ska detta sluta, Björn ska ju köra ifrån mig och du ska köra ifrån björn och jag ska köra ifrån er båda :va

Jag säger detsamma, varför i helvete fanns där ingen brandsläckare?

I depån behövs sällan släckare, men där har varenda jävel en. Ute på banan MÅSTE det finnas, ÖVERALLT!

Credits till dig som har balls att ta licens och köra SM på en gång :tummenupp

Men som du har märkt så är RR inte så enkelt, träna mycket och du skall se att resultaten kommer :tungan

Man kan ju säga att du dunrade in i rajsforumet med dunder och brak, ett smart sätt att bli kändis :hihi

Kul att läsa om alla insikter du gjort och med lite
bankörning i kroppen så kommer det gå görsnabbt :yoparty

Anders

Mike the bike skrev:
Härnäst så blir det falken på fredag följt av 2 heldagar med Bike Events på Mantorp nästa vecka samt ytterligare
2 heldagar veckan därpå med Bike Events på Knutstorp för att runda av med SM på Sviestad i slutet av månaden.

Så vi får väl hoppas att träning leder till färdighet.

Det brukar ju i alla fall vara så.

Såklart kommer det att gå fort som f-n till slut!!! Såklart! Massor av räjsingwannabes tror att mer hästar i motorn och snygga lackeringar är vägen till lägre varvtider... så där är du helt rätt ute.
Bantid, bantid,bantid.... det enda som hjälper.

Dessutom, alla som bidrar till goda skratt i depån och har förmåga att skratta åt sig själv får vara med i gänget. Å där platsar ju definitivt du. :lol
:tummenupp

Nyheter
Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park

Ända sedan början av 90-tal...

MC-mässan 2026

MC-Mässan är tillbaka 23–25...

Bike kör Stark Varg EX!

Under hösten kommer Bike gö...