Hej alla glada hojskruvare.
I vintras försökte jag få tips på kåpbyten här på SH, tyvär så var det ingen som tyckte det var kul att svara. Så vad gör man, jo man skruvar isär och sen undrar man varför man i huvud taget gavs sig på det hela....
Tanken var att "modernisera" min gamla Gsxr 750-96. Den berömda baken var inte så attraktiv längre. Målet var alltså att byta ut baken. Sen blev det lite mer av bara farten.
Måste också tillägga att det närmaste hojskruvning jag gjort innan var att tanka, om det nu går under uttrycket mecka med hojen ;-)
Hur som helst så tänkte jag lägga ut lite bilder på hur resultatet blev. Det finns säkert andra som funderat på att göra samma sak och dessa kanske får lite ideér om inte annat!
Bakramen är från en Gsxr1000-03 (ja jag ska ta bort 1000 märket)och kåporna från 00-03.
Hade ingen lust att slänga ut pengar på någon lack (dom var slitna) så sidokåporna är folierade med svart isf det blåa som är original. Toppkåpan är sprayad med burk! Vet inte hur jag ska lösa det blåa på tanken...vill helst inte lacka om en fin originaltank.
Saknas Airducts och lite annat små skit men det kommer ordna sig innom kort, hoppas jag
Summa sumarum:
Så om jag inte åker saktare än 120kmh förbi eventuella lackfantaster och proffsbyggare, så ser den ganska bra ut.
Tack till alla som jag fått köpa skrot av!
I vintras försökte jag få tips på kåpbyten här på SH, tyvär så var det ingen som tyckte det var kul att svara. Så vad gör man, jo man skruvar isär och sen undrar man varför man i huvud taget gavs sig på det hela....


Tanken var att "modernisera" min gamla Gsxr 750-96. Den berömda baken var inte så attraktiv längre. Målet var alltså att byta ut baken. Sen blev det lite mer av bara farten.
Måste också tillägga att det närmaste hojskruvning jag gjort innan var att tanka, om det nu går under uttrycket mecka med hojen ;-)
Hur som helst så tänkte jag lägga ut lite bilder på hur resultatet blev. Det finns säkert andra som funderat på att göra samma sak och dessa kanske får lite ideér om inte annat!
Bakramen är från en Gsxr1000-03 (ja jag ska ta bort 1000 märket)och kåporna från 00-03.
Hade ingen lust att slänga ut pengar på någon lack (dom var slitna) så sidokåporna är folierade med svart isf det blåa som är original. Toppkåpan är sprayad med burk! Vet inte hur jag ska lösa det blåa på tanken...vill helst inte lacka om en fin originaltank.
Saknas Airducts och lite annat små skit men det kommer ordna sig innom kort, hoppas jag

Summa sumarum:
Så om jag inte åker saktare än 120kmh förbi eventuella lackfantaster och proffsbyggare, så ser den ganska bra ut.
Tack till alla som jag fått köpa skrot av!
Bifogat
-
Innan1.JPG52.7 KB · Visningar: 219
-
Kåpor2.JPG42.2 KB · Visningar: 160
-
isärplockad3.JPG38.5 KB · Visningar: 398
-
bakram4.JPG39.5 KB · Visningar: 237
-
baken5.JPG41.9 KB · Visningar: 350
-
svartakopor6.JPG51.7 KB · Visningar: 243
-
baken7.JPG36.8 KB · Visningar: 332
-
kåpglas8.JPG36.8 KB · Visningar: 442