Hur man börjar stunta :)

Li_G

Live On The Edge
Gick med
22 Mar 2007
Ort
Linköping
Hoj
Yamaha R1 -07, Yamaha R1 -01, Suzuki Rgv 250 -91
Hej :)

Jo ja hade ju tänkt börja stunta här framigenom, och ja kör fortfarande 125 cc och undrar eftersom ja inte är så hemma på just den hära delen om ni skulle kunna ge lite små tips. På tex. hur man wheeliar(kommer upp, vilken teknik man använder o så) hur man gör stoppie( hur man ska tex fördela vikt osv) o andra små roliga små tricks som ni kan. :)

Tack på förhand !
 
Om du ska Whieela börja med att sitta långt bak, Sedan så ska du köra på ettan eftersom du har 125a, Där du har draget på hojen "Registret" prova att juka med gasen funkar inte det så dra in kopplingen varva upp motorn sedan släpp upp kopplingen och möt upp med gasen sedan kommer den upp :tuttar

OBS! tänk på att ha en fot på bakbromsen ifall den slår över :näsblod

Om du börjar att välta med hojen när du Wellar håll blicken långt fram samtidigt som du är rörlig med baken = Rumpan :såjaponken
 
Hitta det egen teknink så går det bäst för när du väl börjar wheela så kommer du inse att tipset du fick inte justs funka på dig och du har en anna teknik en tipset du fick...Så ser jag på saken i varjefall...

/Andreas
 
Lär dig att koppla upp den på bakhjulet först iaf, det gjorde jag.

In med kopplingen, gasa, släpp kopplingen samtidigt som du rycker lite :tummenupp

Pröva dig fram
 
A tack för svaren, de e just hur man får upp den som ni svarade på. Resten kan ja, har ju kört cross ett tag så, men gathoj är de ju lite annat, liksom lite svårare att få upp på bakat tkr ja :P. Fortsätt med svar...... :)
 
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top