Hur många har M-testat en bil?

Har ni m-testat en bil?

• Antal röstningar
    0
Är det inte ett krav att man är 50+ alternativt frikyrklig för att lämna in sin egen bil på M-test?

;)

Varför siktar de inte på att få börja kontrollbesikta bilar nu när det inte är monopol på det längre? :va

En kompis skulle sälja en bil, en av dom potentiella köparna ville absolut ha den M-testad men polaren var inte så sugen på att lägga ut dom pengarna.

Den potentiella köparen slantade upp för M-testet, bilen gick igenom helt utan anmärkning, men köparen backade ur och lämmnade testet i bilen...

Polaren höjde priset 5 tusen och skrev att bilen var M-testad och fick den såld...

Jag gjorde en m-test på en bil jag ägde innan garantierna gick ut och givetvis hittade de något att anmärka på som skulle kunna bli dyrt med tiden. Väl investerade pengar enligt mig.

Köpte en begagnad bil och försökte hitta ett m-testcenter. Tyvärr gick jag bett och det resulterade i att jag har fick lägga en del pengar för att rätta till fel som jag misstänker att ett m-test hade visat. En duktig mekaniker hade säkert också hittat felen på den felbeskrivning jag gav. Med facit i hand borde jag tagit kontakt med en välrenommerad verkstad på orten i fråga inför köpet.

Personligen kan jag tycka att det är lite synd att m-test center fått lite gubbstämpel. Det är en bra tjänst de erbjuder både medlemmar och icke medlemmar. Sedan kan man ju förstå var stämpeln kommer, när man läst deras medlemstidningar under de åren man var medlem.

Det är ju faktiskt inte bara privatpersoner som utnyttjat deras tjänster utan även bilfirmorna. Här i stan vet jag att BMW m-testat sina begagnat bilar som ett kvitto på deras skick. Jag tror många kunder uppskattar sådant. Särskilt de som inte är så händiga själv.

Tycker säljarna blir irriterade nog när en anna ska köpa bil och kollar på sånt som "Dom själva inte tänkt på/aldrig kollat" och påpekar saker som "Dom inte trodde någon skulle märka"...

Bilhandskar ja, vart fan får man tag på såna?

Jag har ju uppnåt den åldern att jag nästan kommer undan med sånt.

Bland en viss typ av människor är det lite inne med bilhandskar. En liten detalj bland många andra. Finns att köpa i många välsorterade skinn/väskaffärer.

Bland en viss typ av människor är det lite inne med bilhandskar. En liten detalj bland många andra. Finns att köpa i många välsorterade skinn/väskaffärer.

31996.jpg

:D

Med tanke på till exempel ett litet skitfel någonstans i elektroniken kan kosta tusenlappar att fixa på nyare bilar så borde ett M-test fungera bra som prutgrej. Kollar man på begbilar så är det jobbigt att komma ihåg att kolla upp allt själv, så jag tror att ett M-test i de flesta fall faktiskt är lönsamt.

Har dock själv aldrig lämnat in någon bil på test (än).

Nyheter
KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu börjar det dra ihop sig ...

Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Försvarsmakten väljer Yamaha XT250 som ny ordonnansmc

Yamaha Motor har vunnit en ...

Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Distinguished Gentleman’s Ride -25

Under söndagen den 18 maj d...

Dags att boka in Gotland Ring!