Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
den ena va 60km/h på 70 väg
fick du böter för 10km/h för långsamt?![]()
En bot kommer så snabbt![]()
Ok ok! har 2st på mig just nu, den ena va 60km/h på 50 väg och den andra 99km/h på 90 väg.
Så jag borde inte så sitta så farligt i klistret än då får jag hoppas =)[/QUOT
Har du åkt ditt på 10 km/h eller mindre? På 30 väg javisst, men 10kmh är väll inte FÖR fort, smått löjligt faktiskt.
![]()
Tja! hur många fortkörningsböter kan man få innan man blir av med kortet?
Råka bli stoppad idag och körde för ca 7mån sedan för fort också.
/MVH
Patrik
Hej, jag vet om en resande försäljare från min pappas jobb som åkte dit för 3 fortkörningar (varje fortkörning mindre än 10 km/h över gällande gräns på 70 o 90 vägar) inom 2 års gränsen o då kom det ett brev hem från länsstyrelsen om att han skulle bli av med körkortet i en månad har jag för mig kan ha varit 2 månader med enligt en dom från länsrätten, anledningen var att han systematiskt ( läs notoriskt) överträdde gällande hastighetsbestämmelser. Ingen hänsyn togs till att han behövde det i jobbet heller så bäst att köra lite lungnare när ngn ser en hädanefter.
ok får försöka ta det lite lungt, =)
en fråga till bara: tog hojj kortet för 2v sedan, har man ny prövotid på det? påverkas det av att jag kör för fort med bil? asså dvs att kör jag för fort med bil en gång till och dem tar kortet i en månad, måste jag "ta om" hoj kortet?
/MVH
patrik
ja blir du av med b-kortet dvs du kör för fort med bil tar dom alla dina behörigheter a,b,c och alla andra och då måste du ta om a-kortet = kör väldigt lugnt i sommar "tyvärr"
även fast ajg bara blir av med "B" i en månad?
Ok ok! har 2st på mig just nu, den ena va 60km/h på 50 väg och den andra 99km/h på 90 väg.
Så jag borde inte så sitta så farligt i klistret än då får jag hoppas =)
har du inte prövotid på b kortet längre så har du inte heller det på a behörigheten.
står längst ner under buss med släp börjar med 100. ( tid när prövotid går ut )
har du inte prövotid på b kortet längre så har du inte heller det på a behörigheten.
står längst ner under buss med släp börjar med 100. ( tid när prövotid går ut )
Prövotid har man bara en gång oavsett hur många behörigeter man skaffar sig så en 16 åring som skaffar sig kort för Epa/a-traktor eller lätt hoj har sin prövotid i 2 år sen om han skaffar ytterligare behörigheter efter får han ej ngn ny prövotid.
![]() |
Dags att boka in Gotland Ring!
Upplev magiska Gotland Ring... |
![]() |
Öppet hus på Rapido MCK Stockholm
Lördag den 17 maj bjuds det... |
![]() |
Yamaha TRACER 7 & TRACER 7 GT 2025
Yamahas TRACER 7 och TRACER... |
![]() |
Nya Yamaha Tracer 7 och Tracer 7 GT
Yamaha har presenterat 2025... |