Hur många äger allväders -och skinnställ?

Ozena

Ny medlem
Gick med
18 Feb 2006
Hoj
Kawasaki ZRT 1100
En nyfiken fundering gällande hur många av er på SH.com som har ett ställ av varje. Har hunnit kört en del och funderat kring mina skyddskläder. Jag är helnöjd med mitt skinnställ (delbart Halvarssons) men stället är så pass tajt att endast ett underställ får plats.

Att frysa efter 20 minuters åkande tycker jag förtar nöjet med att åka hoj. Jag inköpte idag därför ett allvädersställ för att inte behöva sitta tvekandes om det blir för kallt att åka hoj.

Hur många äger dubbla ställ?

Mvh Ozena

Ozena skrev:
2165287 En nyfiken fundering gällande hur många av er på SH.com som har ett ställ av varje. Har hunnit kört en del och funderat kring mina skyddskläder. Jag är helnöjd med mitt skinnställ (delbart Halvarssons) men stället är så pass tajt att endast ett underställ får plats.

Att frysa efter 20 minuters åkande tycker jag förtar nöjet med att åka hoj. Jag inköpte idag därför ett allvädersställ för att inte behöva sitta tvekandes om det blir för kallt att åka hoj.

Hur många äger dubbla ställ?

Mvh Ozena
Räcker upp handen..

Denna högst viktiga journalistik bekräftas från min garderob, kör både i Gore-tex vid kallt eller uselt väder och övrig tid i skinnställ.

Jag har dubbla..

Fast använder mest skinnstället av en enkel anlednign..

Det ser inte lika macho ut att åka R1:a i allvädersställ... det känns inte racing lixom... ;-)

TomasG skrev:
2165295 Jag har dubbla..

Fast använder mest skinnstället av en enkel anlednign..

Det ser inte lika macho ut att åka R1:a i allvädersställ... det känns inte racing lixom... ;-)

Håller med! Skinnställ är utan tvekan det snyggaste man kan bära vid MC-åkning, även ur säkerhetssynpunkt är det bästa alternativet (OBS, subjektiv åsikt, vill ej skapa ett ordkrig här inne!).

kör alltid i "gore tex"

Alltid skinn. Har inget textil. Vid taskigt väder har jag med ett regnställ som jag drar över. Handskar och skor har GoreTex.

Det är inte roligt att frysa, men tjockare handskar, en jacka utanpå och nått runt halsen går det ju helt greit ändå :)

Skaffade först allvädersställ (i samband med förra hojen - Tiger 900), sedan blev det ett skinnställ när jag köpte SpeedTriple:n (känns betydligt säkrare).

Äger givetvis flera av varje det enda som saknas är en kroppskondom att dra över racestället när det regnar, vanliga regnkläder fladdrar så när det går undan.

Räknade och kom fram till att jag har 7 kompletta uppsättningar utrustning, thank god for sponsors.......

Boris JR skrev:
2165515 Äger givetvis flera av varje det enda som saknas är en kroppskondom att dra över racestället när det regnar, vanliga regnkläder fladdrar så när det går undan.

Räknade och kom fram till att jag har 7 kompletta uppsättningar utrustning, thank god for sponsors.......

Oh! 7st! Du är möjligtvis inte ca: 172cm, 73kg och sugen på att göra dig av med ett skinnställ? Dra ett PM till mig i sånna fall. :pannkyss :)

Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti