Hur långt kan man paddla per dag?

stoffer

Norrland
Gick med
22 May 2004
Hoj
För farligt..
Tjenare folk. Nu var det ett tag sen man var här, har inget internet ute på skånska landsbygden, men eldar, det gör jag. :brinnerup

Nu till frågan.

Funderar på att packa en kanadensare med packning och paddla genom Göta Kanal, men hur långt kan man räkna med att paddla per dag om man paddlar MYCKET?

Det är två gubbar som ska sköta paddlorna. :yoparty

stoffer skrev:
Tjenare folk. Nu var det ett tag sen man var här, har inget internet ute på skånska landsbygden, men eldar, det gör jag. :brinnerup

Nu till frågan.

Funderar på att packa en kanadensare med packning och paddla genom Göta Kanal, men hur långt kan man räkna med att paddla per dag om man paddlar MYCKET?

Det är två gubbar som ska sköta paddlorna. :yoparty

Runt milen har jag för mig men det va i skärgården. Håller du 2-3 knop är du duktig
Du paddlar ca 10 timmar om dagen så runt 20-30 nm kommer du väll.

Om det inte är motvind.

Last edited:
Det beror ju mycket på väder och vind. I medvind kommer du skitlångt, i motvind knappt framåt. Men du kan nog räkna med 2-3 mil vid gynnsamma förhållanden (och självklart hur vana paddlare ni är...). Ett tips är att köpa seglarhandskar med korta fingrar (föredrar jag iallafall) så slipper ni de flesta blåsor och slipper frysa om händerna.

Lycka till. Låter som ett kul projekt!!!

Köp med en liten elmotor med två extra batterier, på så vis kommer ni minst 2 mil extra om dagen :tummenupp

Vete tusan med kanadensare, men med en havskajak kommer du mellan 5-8km per timme, även när den är fullastad. Vid stark motvind & rejäl trötthet sjunker det till 3 km/h. Så det är fullt realistiskt att paddla 50-60 km på en dag.

Mvh, Leif

Nyheter
Dags att boka in Gotland Ring!

Upplev magiska Gotland Ring...

Öppet hus på Rapido MCK Stockholm

Lördag den 17 maj bjuds det...

Yamaha TRACER 7 & TRACER 7 GT 2025

Yamahas TRACER 7 och TRACER...

Nya Yamaha Tracer 7 och Tracer 7 GT

Yamaha har presenterat 2025...

Full fart på Bike Trollhättan-dagarna

Just nu har portarna öppnat...