Hur långt körde du med din mc förra året?

Garga

Punami Racing
Gick med
6 Feb 2005
Hoj
Suzuki GSX-R 1000 k9 Yoshimura R-77 Carbon.
Brukar se i mc annonser att folk bara kört 600 mil med sin hoj som är 3 år eller äldre. vad ska man då med hoj till?? :va .Folk kanske kopplar ur trippmätarn o kör med cykeldator :fatta! själv åker jag ca 1200-1500 mil på en sommar är det mycket eller??

Garga skrev:
Brukar se i mc annonser att folk bara kört 600 mil med sin hoj som är 3 år eller äldre. vad ska man då med hoj till?? :va .Folk kanske kopplar ur trippmätarn o kör med cykeldator :fatta! själv åker jag ca 1200-1500 mil på en sommar är det mycket eller??

jag åkte nog 20mil på min kanske... :brinnerup men då köppte jag den i oktober... å den gick dåligt.

Tycker också att utannonserade hojar ofta gått väldigt lite :va
Fattar inte, själv körde jag tusen mil förra säsongen och då regnade det jämt.

Jag köpte min 750 förra hösten då hade den gått 1700mil körde förra sommaren och vips så har den passerat 3600mil nu...

Minns ej vad det blev i fjol :huvet Men inte var det tillräckligt :4skrika Men i år ser det lovande ut 800km första helgen :banana :banana
Och mersmak gav det :yoparty

Garga skrev:
Ja jag fattar heller ingenting jag har ju redan kört 90 mil bara i år. Så man lämnade den nyss på 100 mila service.
Tror det skruvas eller fifflas en hel del med hojar. Med tanke på de dyra försäkringarna så måste man ju använda hojjen annars blir det dyra mil.

Garga skrev:

Så det är inte okej att äga en hoj om man inte kör ett par tusen mil om året?

1000mil förra säsongen trots regnet.

Fast i år blir det mindre åka till jobbet och mer nöjesåka så jag landar väl på 700mil hoppas jag.

Visst fuskas det kraftigt med mätarna, men jag vägrar göra det för jag är ju själv en sådan som man kan lura med de knepen.

90 mil, men då kurkade balansaxeln ihop och det tog lite tid att fixa all skit som hände med den..

Intressant tråd. Enda som saknas är en poll. Bra att veta när man letar efter hoj ju. Låt säga att snittet är 800 mil/säsong, sen letar man sporthoj och alla man hittar eller tittar på har gått 300 mil/ säsong. Jag menar: HMMmmmmMmm :va

Nyheter
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park