Hur lång är en dvärg?

mr_rockster

www.jsfoto.com
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Superduke och Nikon
Jaa.. precis.. hur lång är en dvärg? Hur lång får man vara för att bli "klassad" som dvärg? Finns det någon på forumet tro?

Nyfiken..

MVH

Johan

Jag har hört att om man är kortare än 1,50cm i vuxen ålder så är man en dvärg.....
*har aldrig varit gladare över ynka 3.5cm innan då jag är 153.....OCH EN HALV!!*MYCKET NOGA* och därmed INTE dvärg!!!:D :D :D

Jag har hört att om man är kortare än 1,50cm i vuxen ålder så är man en dvärg.....
*har aldrig varit gladare över ynka 3.5cm innan då jag är 153.....OCH EN HALV!!*MYCKET NOGA* och därmed INTE dvärg!!!:D :D :D

Om några år sjunker du ihop sedu och då blir du dvärj:D

Hehe! Föreningen för kortväxta säger man man är kortväxt om man som kvinna är under 150 cm eller som man under 165 cm men därmed inte sagt att man är dvärg...

Har försökt googla och grejja för att se om det finns någon fakta om det men hittar inget. Någon som verkligen VET? ;)

Dvärg är väl ett slarvigt uttryck för ett syndrom/missbildning som inte har med längd att göra, utan mer den lustiga kroppsformen. Finns väl dvärgar som är bortåy 180cm? Sen finns det väl olika typer också.

Alltså kan man inte säga någon längd med jag trodde först du bara skoja.

Ööööh? Var står det där hur lång en dvärg är? Jag har letat innan jag lade upp tråden och letade igen men hittade det inte.

Hur lång är en dvärg då?
Det som står där är ju just att det inte enbart har med längd att göra, alltså går det inte att svara på frågan :)

jo en polare undrar... Dom ska ha ett kallas för en på hans jobb och han undrar om dom får kasta dig. du får 1500+moms hur du nu ska lyckas dra av den men ändå.

höhöhö en hederlig trådurspårning... För visso spårade den redan vid första inlägget när Jag tänker på det. Bra i alla fall.

Nyheter
Idag inleds nationella potthålsveckan

I år äger Nationella Potthå...

Nationella Potthålsveckan 1-7 maj

Det är återigen dags för Na...

Motorcykelns Dag 3 maj

Den 3 maj är det Motorcykel...

Bilprovningen: Brister hos var fjärde motorcykel

Foto: Bilprovningen Våre...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

Bara två månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

En liten påminnelse om året...

2 månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

Nu är det bara två månader ...

Nya Indian Pursuit Elite

Screenshot Indian Motorc...

Icons of British Originality

Åtta team från åtta länder ...

BMW presenterar R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Back