Hur länge ska man behöva vänta på reservdelar?

ola_sandin

Biltema is the shit!
Gick med
23 Mar 2003
Hoj
Suzuki och en dax-kopia
Köpte en gammal cross i höstas/vintras (Honda cr 125 -88), bestämde mig för att plocka bort cylinder och kolla skicket på kolven. Tog med mig kolv och cylinder till mc-affären där det konstaterades att jag behövde en ny kolv. Jag beställde en proxkolv i mellandagarna, handlaren sa att det kunde ta lite tid att få hem grejerna pga helgdagar mm. Skitsamma sa jag och passade på att byta ramlager, lacka ramen, motorn och fräscha upp crossen i allmänhet. En månad senare börjar jag bli lite otålig och drar bort till firman och frågar hur det går med kolven. Svaret blir att det krånglar med leverantörerna och det kunde ta flera månader!!?:gnissla Handlaren beställde då en Wiescokolv och sa att det kunde ta 2-3veckor att få hem den. Ja ja, den som väntar på nåt gott...
Var nere och frågade hur det gick med beställningen och kolven har fortfarande inte kommit. Ska det behöva ta 2månader innan man får kolven, eller vad är rimligt?:mad: Tanken med crossen var att jag skulle ha nåt att köra med i vinter, det sket sig. Finns det inget lager i Sverige som sitter på en massa kolvar, eller görs kolven i Japan och cyklas hit med brevbärare när man beställt? :va

Kanske lika bra att beställa en kolv till, så kommer den väl lagom till nästa kolvbyte.:3freak

ola_sandin skrev:
Köpte en gammal cross i höstas/vintras (Honda cr 125 -88), bestämde mig för att plocka bort cylinder och kolla skicket på kolven. Tog med mig kolv och cylinder till mc-affären där det konstaterades att jag behövde en ny kolv. Jag beställde en proxkolv i mellandagarna, handlaren sa att det kunde ta lite tid att få hem grejerna pga helgdagar mm. Skitsamma sa jag och passade på att byta ramlager, lacka ramen, motorn och fräscha upp crossen i allmänhet. En månad senare börjar jag bli lite otålig och drar bort till firman och frågar hur det går med kolven. Svaret blir att det krånglar med leverantörerna och det kunde ta flera månader!!?:gnissla Handlaren beställde då en Wiescokolv och sa att det kunde ta 2-3veckor att få hem den. Ja ja, den som väntar på nåt gott...
Var nere och frågade hur det gick med beställningen och kolven har fortfarande inte kommit. Ska det behöva ta 2månader innan man får kolven, eller vad är rimligt?:mad: Tanken med crossen var att jag skulle ha nåt att köra med i vinter, det sket sig. Finns det inget lager i Sverige som sitter på en massa kolvar, eller görs kolven i Japan och cyklas hit med brevbärare när man beställt? :va

Kanske lika bra att beställa en kolv till, så kommer den väl lagom till nästa kolvbyte.:3freak

Köp via Lelles Mc i Uppsala 018-144022, 018-156000!! Dom har på lager, du får den på 3 dagar.

MVH Martin

Surt! :(

Hade jag varit du hade jag ringt runt till vartenda handlare du hittar i sverige & hört om dom inte har ngt på lager. Det är nog största chansen att få tag på ngt snabbt.

Hör av dig när du fått snurr på grejerna. vi kommer köra varje helg någon banorna är öppna tills sommaröppetiderna börjar gälla, där efter blir det nog mindre cross för min del & mer motard. Men dom andra kommer försöka köra 2 ggr/vecka.

Attans. Det däringa företaget gör inget gott namn för sig. Tyvärr. Kan ju iofs bero på en mängd orsaker att det tar lång tid, men sådär lång tid du väntat nu Ola kan ju knappast vara skoj.

Vad jag vet så tog lagerleveransen hyfsat kort tid ;)

/H

Nyheter
MC-mässan 2026

MC-Mässan är tillbaka 23–25...

Bike kör Stark Varg EX!

Under hösten kommer Bike gö...

Customhoj Bike Show 2026

Den 23 till 25 januari körs...

Racing på Kjula Dragway till helgen

Den kommande helgen (23-24 ...

Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...