ola_sandin
Biltema is the shit!
Köpte en gammal cross i höstas/vintras (Honda cr 125 -88), bestämde mig för att plocka bort cylinder och kolla skicket på kolven. Tog med mig kolv och cylinder till mc-affären där det konstaterades att jag behövde en ny kolv. Jag beställde en proxkolv i mellandagarna, handlaren sa att det kunde ta lite tid att få hem grejerna pga helgdagar mm. Skitsamma sa jag och passade på att byta ramlager, lacka ramen, motorn och fräscha upp crossen i allmänhet. En månad senare börjar jag bli lite otålig och drar bort till firman och frågar hur det går med kolven. Svaret blir att det krånglar med leverantörerna och det kunde ta flera månader!!?
Handlaren beställde då en Wiescokolv och sa att det kunde ta 2-3veckor att få hem den. Ja ja, den som väntar på nåt gott...
Var nere och frågade hur det gick med beställningen och kolven har fortfarande inte kommit. Ska det behöva ta 2månader innan man får kolven, eller vad är rimligt?
Tanken med crossen var att jag skulle ha nåt att köra med i vinter, det sket sig. Finns det inget lager i Sverige som sitter på en massa kolvar, eller görs kolven i Japan och cyklas hit med brevbärare när man beställt? 
Kanske lika bra att beställa en kolv till, så kommer den väl lagom till nästa kolvbyte.

Var nere och frågade hur det gick med beställningen och kolven har fortfarande inte kommit. Ska det behöva ta 2månader innan man får kolven, eller vad är rimligt?

Kanske lika bra att beställa en kolv till, så kommer den väl lagom till nästa kolvbyte.