Hur länge ska det ta för försäkring.b att ge ersättning?

bullysmile

Killing time? time kills you!
Gick med
27 Jul 2007
Hoj
Rossis förra
Förra året vid denna tidpunkt fick man inbrott hemma! De skapade ett helvete hemma och fick med sig våra värde saker + Pass.

Nu har det gått ca. 1år och fortfarande så har det inte hänt nåt. Vi har fått ringa och jaga dem några ggr, men då har de haft en massa anledningar som bortslarvade papper/kvitton, kompletteringar av kvitton och beskrivning av värdesakerna trotts att de redan fått det. De liksom bara bollar runt oss och inget händer.

Ska det ta så långt tid? om nån haft inbrott hemma hur långt tid tog det för er?
Vad kan jag göra? vill liksom inte ringa och skälla och vara dryg mot dem då de kanske jävlas ännu mera.

Bolaget det gäller är Folksam, vi har haft vår bostad försäkrad hos dem nu i ca 10år och när det väl händer nåt så blir man bemöt så här :S

Jag kan fråga lite försynt i morgon, då en fd arbetskamrat till mig handlägger just hemförsäkringsärenden på Folksam.

Jag kan fråga lite försynt i morgon, då en fd arbetskamrat till mig handlägger just hemförsäkringsärenden på Folksam.

Skulle vara väldigt tacksam :krama
för våran handläggare hör inte av sig eller skickar några papper på detta utan man får höra nåt nytt varje gång man ringer och undrar hur det går.

Men "vill liksom inte ringa och skälla och vara dryg mot dem då de kanske jävlas ännu mera", är det pubertala 14-åringar som sitter på folksam eller?

Men "vill liksom inte ringa och skälla och vara dryg mot dem då de kanske jävlas ännu mera", är det pubertala 14-åringar som sitter på folksam eller?

med Svenska Försäkrings Maffian vill man inte hamna på tvären med, de är duktiga på att ta betalt men när det ska betalas ut så görs allt efter deras villkor har man hört, och erfarna nu!

jag skulle ringa varje dag tills jag får pengar om man inte fått nåt på 3-4 mån :gnissla

Ring och begär en ny handläggare, svårare är det inte. Begär dessutom att få kopior på de rapporter om just ditt ärende, alternativt att de skriver en rapport just till dig om vad de faktiskt har gjort.
Sen så antar jag att du redan har krävt att få tala med högsta ansvarige på berört kontor? Det ska du alltid kräva då det oftast är det som får fart på fotfolket, när de vet om att chefen är insatt i det hela.

Tack för tipset gubbar! nu har man fått lite kött på benen så det ska ringas och få i ordning på detta.

Hoppas inte Guw glömmer att fråga sin polare också!

Tack för tipset gubbar! nu har man fått lite kött på benen så det ska ringas och få i ordning på detta.

Hoppas inte Guw glömmer att fråga sin polare också!

Näerå, kommer han bara förbi i morgon så...

Annars får jag väl ringa.

De har rätt att hålla inne med ersättning i 10 år. Detta för att de skall kunna undersöka om det förekommit något fuffens.

Detta besked fick iaf jag från LF när jag blev bestulen för några år sedan.

Det tog dock "bara" ~3,5 år innan jag fick det jag skulle ha.

De har rätt att hålla inne med ersättning i 10 år. Detta för att de skall kunna undersöka om det förekommit något fuffens.

Detta besked fick iaf jag från LF när jag blev bestulen för några år sedan.

Det tog dock "bara" ~3,5 år innan jag fick det jag skulle ha.

De har gjort inbrott hos 5 andra personer som jag vet om där jag bor, har ingen aning hur många det handlar om som jag inte känner.

Så inget fuffens här inte, polisen var även på plats och såg allt samt skrev ner allt vi saknade.

Efter 1 år så kommer kommunen för att byta vår dörr imorn:huvet

De har gjort inbrott hos 5 andra personer som jag vet om där jag bor, har ingen aning hur många det handlar om som jag inte känner.

Så inget fuffens här inte, polisen var även på plats och såg allt samt skrev ner allt vi saknade.

Efter 1 år så kommer kommunen för att byta vår dörr imorn:huvet

Mjo. Det var inget fuffens i mitt fall heller fast de tyckte ändå att det skulle kolla upp det ordentligt. Och det gjorde de med besked. Deras mantimmar översteg med råge värdet på det de skulle ersätta mig med.

Försäkringsbolag är mest bara skit allt igenom förutom när det kommer till att ta betalt.

Jo det har man förståt!

Mina föräldrar var inblandade i en trafikolycka och blev inlagda på sjukhus båda två, två dagar senare körde jag hem till dem för att vattna blommor och hämta lite saker till dem och fick då se att de hade haft inbrott.

De fick försäkringspengarna förra veckan, inbrottet skedde 12 februari 2005, så vänta dig inte alltför mycket.. :huvet

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman