Hur länge har du väntat på din iPhone!

Fudpucker

Semesterbefriad
Gick med
16 Oct 2003
Hoj
Aprilia SL1000 Falco -02
Hej!

Jag har nu väntat i snart tre veckor på min iPhone 3SG 16GB Vit, som jag beställde i butik den 22/9. Jag tittar in en gång om dagen på www.teliaiphoneblog.se och kollar leveranserna och även fast internetkön är ikapp mitt beställningsdatum är jag en bra bit ifrån att få min telefon.
Ja, jag är prylnörd, en otålig sådan till och med och jag irriterar ihjäl mig på Telias oförmåga på att ge mig ett rakt svar.

Jag har kontaktat kundtjänst angående butikernas leveranser men INGEN verkar kunna ge mig ett svar om hur det går till i praktiken, vilka butiker som får telefoner och i vilken mängd osv.

Jag förstår ju naturligtvis att det är slut på telefoner från Apple och att det inte är Telias fel, men jag förväntar mig ändå ett ärligt svar från Telia och inte bara en massa undanflykter från Telias sida.

Jag kanske överdriver en smula i texten men jag tycker iaf att jag förtjänar att få veta sanningen bakom Telias förbannade slingrande, I think I´m entitled!

Ingen Teliaanställd hotshot här inne som är sugen på att gola lite?

Hur länge har du väntat på din iphone?

Last edited:
Ursäkta mig men jag blir så less på alla som tror sig kunna spy galla på Telia och dessa iPhones bara för att man inte får telefonen när man vill.

"Jag har kontaktat kundtjänst angående butikernas leveranser men INGEN verkar kunna ge mig ett svar om hur det går till i praktiken, vilka butiker som får telefoner och i vilken mängd osv."

Några fler processer du vill ha reda på från Telia när du ändå är i farten? Kanske vill få reda på deras interna faktureringsprocesser? Eller varför inte hur de hanterar gnälliga kunder?

Vad jag menar är att du ställer lite väl höga krav på informationsfrihet bara för att du beställt en produkt för några tusenlappar.

Jag har väl rätt att få ett rakt svar från Telia?
Jag är inte ute efter deras interna hemligheter utan vill bara ett rakt svar utan krusiduller och det tycker inte jag är för mycket begärt.
Det är väl därför de har en kundtjänst, eller vad tycker du?

Jag är fullt medveten om att det snackas skit och skrattas i fikarummet åt såna som mig men det skiter jag fullständigt i. Jag gillar att vara lite utav en "gnällig kund" och Telia häller bensin på elden genom att vara otrevliga och arroganta.

Man kan väl säga att jag har lite för mycket fritid för tillfället och spenderar alldeles för mycket tid åt sådana här saker.

Jag är naturligtvis inte ute efter att skapa debatt, jag är bara nyfiken på hur ni andra som går i väntans tider har det och om ni har nåt att dela med er av.

Som du skriver är det slut på telefoner hos Apple, försvarar inte Telia nu men det måste ju vara svårt för dom att veta exakt när dom får nästa laddning från Apple...

Kanske det sitter nån på Telia och ringer till Apple och gnäller? Det hade iaf jag gjort om jag var inköpare på Telia. :)

Som du skriver är det slut på telefoner hos Apple, försvarar inte Telia nu men det måste ju vara svårt för dom att veta exakt när dom får nästa laddning från Apple...

Javisst är det så.
Jag tycker Telia sköter sig precis som sig bör med uppdateringar på leveranser via blogsidan osv.
Det är själva butiksleveransbiten jag tycker är lite märklig, tycker att de borde informerat mig om det när jag beställde i butik.
Annars hade jag ju bara beställt via nätet.

Jag köade i en timme nnan telenorbutiken här i stan öppnade på premiärdagen och fick min direkt i näven.

En kompis bokade på telenors internetbutik tre veckor efter släppet och fick sin för 2-3 veckor sedan.

Jag köade i en timme nnan telenorbutiken här i stan öppnade på premiärdagen och fick min direkt i näven.

En kompis bokade på telenors internetbutik tre veckor efter släppet och fick sin för 2-3 veckor sedan.

Stor taktiskt miss av mig att beställa i butik. Jag gjorde det för jag vill köpa telefonen kontant och det alternativet fanns inte online. Kanske om jag hade vänt mig till Kundtjänst först. :gnissla

Stor taktiskt miss av mig att beställa i butik. Jag gjorde det för jag vill köpa telefonen kontant och det alternativet fanns inte online. Kanske om jag hade vänt mig till Kundtjänst först. :gnissla

Som jag skrivit tidigare ang iphone, känner man personerna i butiken så får man en ifån ganska fort ;-)

Det jag reagerade på var det att du vill ha svar på hur många telefoner de får in och hur många vissa butiker får av den potten... vad har du som kund för rätt att kräva den informationen?

Sen det med att vara en gnällig kund... hoppas du själv får jobba med sådana så småningom!

Det jag reagerade på var det att du vill ha svar på hur många telefoner de får in och hur många vissa butiker får av den potten... vad har du som kund för rätt att kräva den informationen?
!

Det är väl inte Säpo vi snackar om va ? varför kan dom inte berätta hur många dom får ?

Ville köpa en 3GS hos Telenor, snubben nästan garvade åt mig "kan inte lova leverans de närmaste månaderna"..
Blev en Samsung Jet istället..

:va Man kan ju inte va grinig på telia, telenor etc för att apple inte kan leverera då trycket har varit/är enormt.

Jag beställde först en svart 16 den 7 augusti då jag blev "lovad" leverans inom några dagar. Ringde och hörde hur det gick runt den 15 augusti och fick svar att det skulle ta längre tid och då valde jag att byta till en 32 :a.

32:an leverades den 18 september. Lång väntan men helt klart värt det.

Fick kompensation i form av 1500 fria SMS så det lönar sig att vara lite len i truten när ni ringer ;)

/Lena

Ni kan få köpa min

dyrt :D

Last edited:
Det är väl inte Säpo vi snackar om va ? varför kan dom inte berätta hur många dom får ?

Varför skall de berätta hur många de får? Finns ingen anledning att delge kunder sådan info, kommer inget gott ur det.

Men den största orsaken är säkerligen för att Apple själva inte talar om hur många som de skeppar till vardera operatör utan de har nog en lång lista där de bara skickar ut så många de får fram... hela tiden... löpande.

Jag väntade i en månad på min svarta 16gb som jag beställt i en lokal telenorbutik. Sen pratade jag med dem och de sa att det går snabbare om jag vill ha en svart 32gb så jag ställde mig i kö för en sådan istället. En vecka senare var jag en lycklig ägare av en iPhone :)

Så det verkar vara aplång väntetid på svarta 16gb. Hur det är med de halvvita vet jag inte men vafan, sätt upp dig på en 32gb och se vad de erbjuder dig först?

Varför skall de berätta hur många de får? Finns ingen anledning att delge kunder sådan info, kommer inget gott ur det.

Men den största orsaken är säkerligen för att Apple själva inte talar om hur många som de skeppar till vardera operatör utan de har nog en lång lista där de bara skickar ut så många de får fram... hela tiden... löpande.

Håller med dig, men det känns bara som du tar saken på lite för stort allvar :tummenupp

Nyheter
Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph