hur krånligt är det att plocka dit ok från en nyare hoj mitt gamla lok?

petlo

---------
Gick med
23 Jun 2004
Hoj
zx10 -88
tje,

kort fråga. är det möjligt, utan att känna macgyver, att sätta dit en zx10-R ok på en zx10 -88?

/p

allt går..
du måste tillverka en adapter av typ alu..
känna nån som fräser(billigaste) eller lämna in en ritning..viket bli dyrt.

petlo skrev:
2217831 tje,

kort fråga. är det möjligt, utan att känna macgyver, att sätta dit en zx10-R ok på en zx10 -88?

/p

Mät cc mellan infäsningshålen, vinkel mot skivan/gaffelbenet, samt offset, finns säkert något som passar eller iaf ligger nära så du inte behöver göra några större adaptrar

Silverryggen skrev:
2220542 Mät cc mellan infäsningshålen, vinkel mot skivan/gaffelbenet, samt offset, finns säkert något som passar eller iaf ligger nära så du inte behöver göra några större adaptrar

gjorde själv en liknande grej, bytte ut mina 4 kolvsok fram på min gsxr600 1998 (svarta) till 6 kolvs från en gsxr1000 2001 (guldfärgade), fick då specialbygga adapters så det skulle passa, ser grymt ut nu.
bytte även ut bakoket till ett guldfärgat från en gsxr1000 2002:a, men den passade utan att man behövde modifiera något.
tyvärr så fanns inga att köpa så jag var tvungen å göra en mall och lämna in på en vattenskärningsfirma för tilverkning. de tog 1000kr för mig för att skära ut 2st inkl. fräsning å gängning. gjorde dom i aluminium 25mm tjock.

ska sälja min fram och bakoket jag har nu från min gsxr600 1998, behövs ju inte längre, onödigt å bygga upp lager hemma med delar.

petlo skrev:
2217831 tje,

/p

Blir nog lättare att använda vanliga ok och inte radialmonterade.

slangarn skrev:
2228082 Blir nog lättare att använda vanliga ok och inte radialmonterade.
Precis vad jag tänkte på.

På den gamla är det vanlig montering, på den nya är det radialmontering. Blir jobbig adapter att bygga.

Nyheter
Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra