Hur koppla streetfighterlyset?

Zeb_Macahan

Bettingansvarig
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Borensberg
Hoj
KTM 690 Enduro -08
Kopplade på ett acerbislyse igår kväll på hojen (gsxr 1000 -03) och det fungerade galant när hojen stog i garaget med tändningen på... när jag imorse skulle iväg så funkade ljuset med tändningen på men dog när jag startade motorn!

Någon som vet vad detta kan bero på. Jag har "tjuvat" med kabelskor i originalkontakten på de ställen som lyset normalt är på.

Råd/tips/svar mottages tacksamt.

//jaG
 
Det BORDE ju inte vara någon skillnad.

Kolla om du har ljus nr du slår på tändningen nu. Har du inte det så är det möjligen så att det gått en säkring..

Kolla spänningen med en spänningsprovare.
Kolla så att du har ordentlig jord på jordplatsen.

Om dessa funkar så kan lampan ha gått. I startögonblicket så sjunker spänningen i batteriet.

Detta är ju inget problem i sig, men i sällsynta fall så får man en spännings topp precis när man släpper startknappen, och eftersom dina lampor nu är av mindre styrka (35w istället för 55w)så kan spänningstopen leda till att den skjuter en säkring.

Starta med lamporna avslagna.


Har du spänning vid lampan när du har tändning, men inte när motorn går så får du ha hojen på tomgång och mäta med spänningsprovare vilka kablar som skall kopplas var.
 
Det mystiska är att när man slår dödaren så lyser det som aldrig förr.... konstigt...

jag ska mäta ikväll, men jag undrade om någon annan vart med om samma sak.

Jag skjuter alltså inga säkringar eller lampor, allt funkar när motorn är av igen :fakta

//jaG

amullo skrev:
Det BORDE ju inte vara någon skillnad.

Kolla om du har ljus nr du slår på tändningen nu. Har du inte det så är det möjligen så att det gått en säkring..

Kolla spänningen med en spänningsprovare.
Kolla så att du har ordentlig jord på jordplatsen.

Om dessa funkar så kan lampan ha gått. I startögonblicket så sjunker spänningen i batteriet.

Detta är ju inget problem i sig, men i sällsynta fall så får man en spännings topp precis när man släpper startknappen, och eftersom dina lampor nu är av mindre styrka (35w istället för 55w)så kan spänningstopen leda till att den skjuter en säkring.

Starta med lamporna avslagna.


Har du spänning vid lampan när du har tändning, men inte när motorn går så får du ha hojen på tomgång och mäta med spänningsprovare vilka kablar som skall kopplas var.
 
Låter som ett klockrent jordproblem. Att det lyser med dödaren tillslagen men inte när du startar motorn låter som att du får jord från en kabel som egentligen skall lämna plus.

Börja att mäta vid lampan.
 
AAARRRGHH! Snälla gör ingen STRITFAJTER av en levande R1000!! Du har ju en av de bästa cycklar som finns!
 
03'an har ju grymt sexigt framlyse redan ju! Jag håller med dom andra; snälla! bygg ingen streetfighter, lämna det åt tyskarna!
 
Nyheter
Återkallelse av KTM 125, 250, 390 och 990 DUKE-modeller från årsmodell 2024

Är din KTM bland dem som sk...

Nordic Sport & Event sammanfattar 2025 års GGN

Pressrelease; Visby, 2025-1...

2026 års YAMAHA XSR900 GP

Yamahas Sport Heritage-seri...

Yamaha firar 70 år med klassiska Supersport-färger

Yamaha Motor firar sitt 70-...

Smarta garageprylar från IVON!

IVON motorcykellyft, 450 ki...

Med ny V-twin och monocoque-ram

Ducati presenterar nya Hype...

Slutstrid i MotoGP

MotoGP-säsongen börjar lida...

CFMOTO V4 SR-RR

CFMOTO presenterade sitt pr...

Honda V3R 900 E-Compressor

Honda V3R 900 E-Compressor ...

Indian Concept Girder – En framtidsvision?

Indian Concept Girder är en...

Back
Top