Hur kommer hojen uppföra sig med denna drevningen?

Hagster

Miles high.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Köpte ett nytt drivpaket för ett tag sen. Bestämde att jag skulle gå ner en kugg fram iaf. Sen när vi monterat allt så såg vi att det var 45 kugg istället för 43 kugg bak, alltså två kuggar upp. Kommer den inte ha något att hämta runt 180-200km/h? Gillar att köra fort. Har inte fått kedjan än så jag undrar om jag ska köpa ett 43 bakdrev och slänga på innan jag sätter på kedjan.

Vad tycker ni?

Hojen är en gsxr 750 -96.

den blir långt ifrån så wheelievänlig som en literhoj, men den kommer bli mycket piggare.

Min 97a varvade ut i 252 verklig fart med en ner fram och tre upp bak.

Irriterande att köra med pga det höga varvet. Man letar efter sjunde växeln hela tiden

//jaG

Hade samma drevning som du på Bladen, ett ner i fram o två upp bak. tappade inte såå mkt faktist på topp.... klart värt det med tanke på att framhjulet lättade grymt mkt bättre...

nej nu är hojen slut, bara att sälja:-)
maxfarten lär hamna runt 115km/t

seriöst 2 kugg mer bak är knappt 1 gugg mindre fram, varvar din hoj ur helt när du toppar den? isf komer den förstås gå lite saktare, men annars tror jag knappt du kommer märka nåt speciellt.

Den varvar ur vid 260 ungefär, har bara vart uppe en gång i så hög hastighet. Gillar att köra runt 180-200 ibland när jag känner för att åka fort, kan jag bara göra det är jag nöjd. :crash

Hagster skrev:
Den varvar ur vid 260 ungefär, har bara vart uppe en gång i så hög hastighet. Gillar att köra runt 180-200 ibland när jag känner för att åka fort, kan jag bara göra det är jag nöjd. :crash

du ska inte åka så fort ditt glin.... för då ska jag ta dig i örat :cool:

hehe, det kommer du kunna, jag kan gissa att farten kan sjunka en 5-10 knyck kanske.
Men en sak som kommer påverkas är att hastighetsmätaren kommer visa fel.
Tror den lär visa mer på mätaren helt enkelt, bst du mäter upp mot nån annan så du inet kör för sakta i onödan:-)

Borde funka bra själv har jag 15 kuggar upp bak har fortfarande toppfart ca200 men vill inte marsha i mer än 70-90 typ

Re: Re: Hur kommer hojen uppföra sig med denna drevningen?

TOKER skrev:
Borde funka bra själv har jag 15 kuggar upp bak har fortfarande toppfart ca200 men vill inte marsha i mer än 70-90 typ

Okej, det är ju en aning mer extremt än min :p

Jag gillar att marsha i runt 140-160, kommer det funka? Eller ska jag sätta på orignalbakdrevet?

Jo får fixa en cykeldator antar jag... Någon som kan rekomendera någon hyfsad som även är billig?

Re: Re: Re: Hur kommer hojen uppföra sig med denna drevningen?

läs det jag skrev ovan, den toppar 252. 127 borde då innebära ca 7000 varv... sen vet du!

//jaG

Hagster skrev:

Jag gillar att marsha i runt 140-160, kommer det funka? Eller ska jag sätta på orignalbakdrevet?

Re: Re: Re: Re: Hur kommer hojen uppföra sig med denna drevningen?

Zeb_Macahan skrev:
läs det jag skrev ovan, den toppar 252. 127 borde då innebära ca 7000 varv... sen vet du!

//jaG

127? Men din hade fläskigt mycket mer grävlingar än min. Förstår inte riktigt vad du menar... :hej

252/2=126 km/h vid 7000 rpm. Har inget med grävlingar att göra.

Hagster skrev:
...Jag gillar att marsha i runt 140-160, kommer det funka?
Nej, du kommer att bli av med lappen. Bara en tidsfråga.

Hagster skrev:

Får du köra så fort för mamma? :D :slicka

Re: Re: Re: Re: Hur kommer hojen uppföra sig med denna drevningen?

Ugluk skrev:
Nej, du kommer att bli av med lappen. Bara en tidsfråga.

Jo men nu frågade jag om min drevning och inte om mitt körkort.

Stavgren: Ja det får jag :p Men när jag kom och slangades på Edsgatan och hon såg det, då va hon inge nådig... :crash

Nyheter
MotoGP-säsongen avslutas i stor stil

Den traditionella finalbild...

Återkallelse av KTM 125, 250, 390 och 990 DUKE-modeller från årsmodell 2024

Är din KTM bland dem som sk...

Nordic Sport & Event sammanfattar 2025 års GGN

Pressrelease; Visby, 2025-1...

2026 års YAMAHA XSR900 GP

Yamahas Sport Heritage-seri...

Yamaha firar 70 år med klassiska Supersport-färger

Yamaha Motor firar sitt 70-...

Smarta garageprylar från IVON!