Hur kan en SM kosta lika mkt som en RAce?

BAWS!

bawsBaby!
Gick med
29 Jul 2003
Hoj
2010, KTM 690 SMR
tänkte ev köpa en motard till nästa säsong..
beror på om några polare tar kort eller inte..

tänkte oxå.. eftersom de är mkt billigare i försäkring osv än en race hoj.. som ja hade i år..

nåja..

gick in på TH där ja fått bäst premie på min gamla gixxer.. för att kolla förs på en husa 650

hör o häpna.. försäkringspremien var precis lika dyr som en sporthoj..

hur i h*lvete kan det vara så??

sen e det väl så att det sker lika mycke olyckor mm på en sm som en sporthoj.. så jnag tycker inte de e nå konstigt att de e nästan lika premier.. båda används av ungdommar för det mästa som crashar hejvilt så

Beror lite på vad de grundar sig på när de räknar på premie, en del kollar i princip bara på hojen som den är reggad, en del fokuserar mer på vem som kör och var man bor... inte vet jag?!? Folksam försäkrar iaf Husamotarden på orginaleffekt, hur mycket man än upplyser dem om att den INTE är 6kW längre... *L* (De lite äldre är väl reggade på 10kW)

Billigt blir det iaf... :rolleyes:

Du kan försäkra en motard på bilsport & MC försök göra det med en klass 7 hoj. Jag har en Husa 650 2800 Kr Hel/Hel på Bilsport & MC det tycker jag är överkomligt :)

TH skulle ha 15.800 kr hel/hel för min motard.. Idioter är dom!!! Har Folksam nu, mycket billigare....

NigHtHawK skrev:
sen e det väl så att det sker lika mycke olyckor mm på en sm som en sporthoj.. så jnag tycker inte de e nå konstigt att de e nästan lika premier.. båda används av ungdommar för det mästa som crashar hejvilt så

aa fast den premie jag kollade upp va bara halvförs.. precis som jag hade på min gixxer..

och i halvf så ingår inte vagnskada så vitt jag vet..

därav bör inte dessa "crasch"premier ingå

Nicke_K skrev:
Du kan försäkra en motard på bilsport & MC försök göra det med en klass 7 hoj. Jag har en Husa 650 2800 Kr Hel/Hel på Bilsport & MC det tycker jag är överkomligt :)

aha ok.. ska kolla upp det..
hoppas det är billigt för mig med.. i sånna fall blire kanske en HUSA nästa år ..
eller en ktm 625

aGGe! skrev:
tänkte ev köpa en motard till nästa säsong..
beror på om några polare tar kort eller inte..

tänkte oxå.. eftersom de är mkt billigare i försäkring osv än en race hoj.. som ja hade i år..

nåja..

gick in på TH där ja fått bäst premie på min gamla gixxer.. för att kolla förs på en husa 650

hör o häpna.. försäkringspremien var precis lika dyr som en sporthoj..

hur i h*lvete kan det vara så??

Ring bilsport & MC då löser det sig! :tummenupp

Nyheter
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP