Hur kallt/ o långsamt blir det

Rotorp

Medlem
Gick med
30 Jun 2006
Hoj
Yamaha fståss
Så nu börjar det dra ihop sig till första träningen. Hur mkt långsammare blir man på ett varv när termometern står runt 9 grader?
Nu kommer väl däckvärmarna väl till pass skulle jag tro. Det blir allt till att gå ut i lugnt tempo och känna sig för.

Så nu börjar det dra ihop sig till första träningen. Hur mkt långsammare blir man på ett varv när termometern står runt 9 grader?
Nu kommer väl däckvärmarna väl till pass skulle jag tro. Det blir allt till att gå ut i lugnt tempo och känna sig för.

Det finns nog många anledningar att ta det jäkligt lugnt, som t.ex att man inte suttit på en hoj på ett över ett halvår =P. Hoppas man hittar bromsen...

Det finns nog många anledningar att ta det jäkligt lugnt, som t.ex att man inte suttit på en hoj på ett över ett halvår =P. Hoppas man hittar bromsen...

Har besiktat racehojjen så den e godkänd för gata nu med så man får tjyvträna på den lite och känna sig för. Förvisso med lyse o skit men det är det värt.
Tar ingen evighet att racekitta den liksom

Har besiktat racehojjen så den e godkänd för gata nu med så man får tjyvträna på den lite och känna sig för. Förvisso med lyse o skit men det är det värt.
Tar ingen evighet att racekitta den liksom

Imorn (om det inte regnar) ska jag köra hojen fram och tillbaks framför garaget och köra in de nya bromsbeläggen. Mer träningen än så blir det inte förrän det är dags för Sviestad

Imorn (om det inte regnar) ska jag köra hojen fram och tillbaks framför garaget och köra in de nya bromsbeläggen. Mer träningen än så blir det inte förrän det är dags för Sviestad
FUUUUSK! Inte en meter ska man ha kört, tycker du är osportslig nu :gnissla

Men för att svara på första inlägget: Det beror väl på hur snabb du är?
För de snabba grabbarna går det säkert långsammare när det är kallt men för oss som bara behöver få till en bra kurva per varv för att slå PB spelar nog temperaturen mindre roll :D

Last edited:
Körde en privat bankörning på Gelleråsen för några år sedan. 5 grader i luften och fruktansvärd vind. Fredrik Jansson passade på att träna lite samtidigt. Med gatdäck kändes det som det släppte överallt, Fredde låg och cirkulerade på 1.10 med SS600:an. :näsblod

Nyheter
Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025

Honda var tillbaka i Biarri...

En hyllning till mästaren!

Pressrelease från MV Agusta...

Vinnarhoj från Custom Bike Show

I nästa nummer av Allt om M...

Testhoj hämtas från Sulas MC

Vi åkte till Strängnäs för ...

Transportstyrelsen avvecklar appen Mina fordon