Inte jag, eller sa hade jag bara en javla otur o de hade byggt om manga avfarter precis innan jag skulle aka. Men i vissa fall var det for att beskrivningen var svartolkad. Har ar nagra exempel
Copehagen - rodby = ar egentligen bara att halla rakt pa men ViaMichelin (VM) skrev hall mot xxx o hall mot yyy vilket gjorde att man blev confunderad vid varje avfart. De hade lika garna kunna skriva: FORTSATT pa samma vag.
I Italien mot Trieste sa var det vid tva tillfallen som de skickade ivag mig pa fel avfart nar det lika garna kunde ha statt : Folj motorvagen.
I croatien skickade de upp mig i bergen efter Dubrownik istallet for att folja kustvagen. Jag kan rapportera att de vagarna ar bade samre o farligare. Det innebar ytterligare en granskontroll pa vag till Tirana dessutom.
Pa balkan borjade jag dessutom fa instruktioner som "near the city of XXX turn left on route 56" NEAR?? vada nara? en km, 1 mil ??? Route 56 var dessutom den gamla benamningen och inte det moderna vagnumret. Det var flera sadana fall och i just detta var den riktiga beskrivningen: Mitt I Staden XXX svang HOGER!!!!( Dessutom Kyrrilliska alfabetet i bosnien men VM skriver pa vasterlandskt! smart va)
VM pastad att resan Villach - Tirana skulle ta 12 h den tog narmare 20 (bakom ratten). OK jag fick se mkt o det var kul, Sarskilt den Montenegrinska landsbygden men nar det borjade bli morkt o man fick vaja for kossor, byfanar o fotbolls stora stenar fran bergssidan sa var man inte sa kaxig.
Det ar nog bra om man kombinerar med en bra vagkarta iaf. Lycka till
PS Jag valde alternativet "Fastest route" DS