Hur köper jag Hd 750 Wlc -42 sidan?

Elffors

Tibnor är min speedshop...
Gick med
21 Aug 2008
Hoj
, Redskapsmotoriserad herrcykel, o en kompressormatad gjutjärnsräser!
Okej, okej en 750 sida kan inte ens med lite fantasi räknas som sporthoj.. Men det är fränt ändå!

Nu till problemet: Det är en jobbarkompis som sitter på guldgruvan, det började med att kickdrevet pajade nån gång 1982 och då skulle han renovera och hojen plockades ner i kartonger. och där har den stått i hans källare sen dess, eller hans ex-frus källare (hon slängde ut han nån gång på -90talet).
Tummen mitt i handen är ett honörsuttryck i hans fall, han lämnade in sin förkromade pråm på bike för bromsbeläggsbyte.:hihi

Till saken hör att han är ett solklart lyxfällan case. Dyr lägenhet, cadillac, 2 underhåll, hemelektronikberoende, kedjerökare samt ett screaming eagle -09 blysänke. resten av stålarna läggs på grabbarnas hockey utrustningar för att döva ett konstant dåligt samvete.
Resultat: Han har inte ens råd med den subventionerade maten i vår matsal utan lever på kaffe, cigg o företagsfruktkorgen!

Trots detta har han tvärnekat att sälja sin 750 utan att vi ens diskuterat pris.

What to do?

Lavemang i företagsfikat ?

Fan vilken dum j... Vad ska han med den till? Man blir förbannad...

Gör som morfar brukade göra med mosters man, ta det steg för steg och få honom att tro att det är hans egen idé (att sälja alltså). Ha tålamod! Morfar kunde få Anders att bygga en trappa ner till bryggan från stugan på holmen i Indalsälven och Anders var helt säker på att det var hans egen idé från början. :)

Visst är det coolt med sidventilare.
Men så värst användbara är de inte.
Alldeles för trötta - Knappt körbara i modern trafik.

Mitt råd:
Låt honom behålla skiten om han inte vill sälja.
Satsa på en rysshoj i stället.
En mycket bättre konstruktion.
Dock inte bra....
Red_Block_Power.jpg

Fan vilken dum j... Vad ska han med den till? Man blir förbannad...

Gör som morfar brukade göra med mosters man, ta det steg för steg och få honom att tro att det är hans egen idé (att sälja alltså). Ha tålamod! Morfar kunde få Anders att bygga en trappa ner till bryggan från stugan på holmen i Indalsälven och Anders var helt säker på att det var hans egen idé från början. :)

Den förmågan hade jag över gamle chef, det var kanon. men den här jäveln är för dum,
-Vaddå? jag har väl inga ekonomiska problem, jag har ju skit mycke dyra prylar. (på lån ja)

Visst är det coolt med sidventilare.
Men så värst användbara är de inte.
Alldeles för trötta - Knappt körbara i modern trafik.

Mitt råd:
Låt honom behålla skiten om han inte vill sälja.
Satsa på en rysshoj i stället.
En mycket bättre konstruktion.
Dock inte bra....

jo, men en svart jordebane racer med röd tank, som man får hålla en handen på gaffelbenet när man åker, är väl ändå jävligt fränt. sen kan jag ta, att jag blir omkörd av det lokala moppe gänget.

Jag har ju en turbohoj om nån av dem undrar var skåpet ska stå:hihi

Last edited:
Byte....

Börja snacka med honom om nån ny fantastisk "elektronikprylsomhanabsolutintekanlevautan......."

Erbjud honom sen en sån i byte...

"Works every time...."

KentW

Börja snacka med honom om nån ny fantastisk "elektronikprylsomhanabsolutintekanlevautan......."

Erbjud honom sen en sån i byte...

"Works every time...."

KentW

vad kan en sån gammal klenod var värd när den är i okänt skick ned skruvad i lådor? 15k eller 30K?

Har för mig att jag såg en körbar i mcm för 45K, ett par år senare var det en fin för 100K i mcm.

bladedge in da house:

Glöm det!!!!!

Har själv en helt oskruvad några år äldre och jag kommer ALDRIG att sälja den, någon får ärva den tids nog. Värdet på en sådan hoj är lite som med konst, ett fiktivt värde, för vissa är den värd 30-70K för andra inte en sekin och jag tror aldrig du kommer att vilja bjuda det han tycker den är värd, ska du bara ha en ge dig ut på jakt för jag tror inte att om du annat än drogar ner honom och får honom att skriva över den på dig så släpper han den inte...

DP says: Jag känner INTE ägaren men jag känner typen....

Du kan ansöka om att bli "god man" för vederbörande. Då har du fullmakt att utföra dom åtgärder som behövs för att inkassera maskinen :D

Eller så se till att han skaffar en kärring som e hojhatare å ser däregenom till att maskinen avyttras...:D

Få han att gå med i en religös sekt där materiella saker förkastas, då kan du ta emot maskinen :D

Du kan praktisera som en "kronolle" å skapa en skuld som är i paritet med maskinen. Å inkassera den :D

Metoderna är många :D :D :D

bladedge in da house:

Glöm det!!!!!

Har själv en helt oskruvad några år äldre och jag kommer ALDRIG att sälja den, någon får ärva den tids nog. Värdet på en sådan hoj är lite som med konst, ett fiktivt värde, för vissa är den värd 30-70K för andra inte en sekin och jag tror aldrig du kommer att vilja bjuda det han tycker den är värd, ska du bara ha en ge dig ut på jakt för jag tror inte att om du annat än drogar ner honom och får honom att skriva över den på dig så släpper han den inte...

DP says: Jag känner INTE ägaren men jag känner typen....

Du verkar tyvärr ha rätt..

Du kan ansöka om att bli "god man" för vederbörande. Då har du fullmakt att utföra dom åtgärder som behövs för att inkassera maskinen :D

Eller så se till att han skaffar en kärring som e hojhatare å ser däregenom till att maskinen avyttras...:D

Få han att gå med i en religös sekt där materiella saker förkastas, då kan du ta emot maskinen :D

Du kan praktisera som en "kronolle" å skapa en skuld som är i paritet med maskinen. Å inkassera den :D

Metoderna är många :D :D :D

Överutnyttjande av kolon D :mattias

Det var fina idee´r det, själv har jag funderat på o "sol o våra" hans ex-kärring och sen övertala henne att ta ut hyra retroaktivt för hojen i hennes källare säg 500 i månaden sen 1995 det borde bli ca 84.000k eller ge mig hojen.
Nackdelen är ju att jag måste ligga med en riktigt sleten 45 taggare:(

Vafaaaan, se det som en träning att ställa opp i Fear Factor :hihi
Fixar du detta så fixar du det mesta sedan :tummenupp

Kan jag inte bara få äta en burk levande maskar eller nåt:confused:

Frågade just personen ifråga om vad han ville ha för den. - ä den till salu, det tror jag inte, för den ska jag göra iordning sen. suuck...

Kan jag inte bara få äta en burk levande maskar eller nåt:confused:

Frågade just personen ifråga om vad han ville ha för den. - ä den till salu, det tror jag inte, för den ska jag göra iordning sen. suuck...

Han säljer nog hellre sin nya HD än sidfläsket :fakta

Var hittar man ramnummer på en sådan gammal sleten ram?

Jag vet var jag kan få tag på en ram, den nuvarande ägaren hävdar att det inte finns något ramnummer någonstans, men jag har för mig att det bara sitter knepigt till. :va (Kan det vara motorfästet mellan cylindrarna?)

Hittar jag nummret så jag kan göra en ursprungskontroll och på den få ut en identitet så slår jag till då priset är klart överkomligt.

Var hittar man ramnummer på en sådan gammal sleten ram?

Jag vet var jag kan få tag på en ram, den nuvarande ägaren hävdar att det inte finns något ramnummer någonstans, men jag har för mig att det bara sitter knepigt till. :va (Kan det vara motorfästet mellan cylindrarna?)

Hittar jag nummret så jag kan göra en ursprungskontroll och på den få ut en identitet så slår jag till då priset är klart överkomligt.

Inte omöjligt att han har rätt, jag kände en kille med 3 cheva pickisar från 70-talet en dieselbruksis, en buspickis och en offroadrace maskin men hade samma regnummer på alla, för han hävdade att det ändå inte fanns ramnummer på dem, så det var lungt. Vad vet jag? lite skeptisk blir man iaf.

Den nye hd´n behöver han för att lura sig själv att han är framgångsrik.
Sidfläsket behöver han för att lura sig själv att han är en händig karl.
Sanningen är nog så tuff att han gör alllt för att slippa se den.

Last edited:
Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...