Hur j*vla dum får man vara?

iskalla_killen

Boooooring
Gick med
14 May 2004
Hoj
VTR1000F - Såld :( Letar nytt...
Gjorde ngt väldigt dumt i höstas när jag sålde min hoj för att skaffa vettigare bil. Hade en VTR1000F -98 som jag körde ca 1300 mil under förra sommarn. Nu har jag insett att jag måste ha en ny hoj :rolleyes:

Behöver en hoj som funkar till allt... långåka, skjutsa och bana. VTR'n fungerade faktiskt väldigt bra till det men nu är jag sugen på nått annat än en V-twin. Har snokat runt en del och tror mig hittat en kanidat... ZX9R 98->
Det negativa jag hittat är serviceintervallerna och att fotpinnarna tar i tidigare än andra hojar på bana (fast det gjorde dom VTR'n oxå)

Låter det som ett vettigt val?

iskalla_killen skrev:
Gjorde ngt väldigt dumt i höstas när jag sålde min hoj för att skaffa vettigare bil. Hade en VTR1000F -98 som jag körde ca 1300 mil under förra sommarn. Nu har jag insett att jag måste ha en ny hoj :rolleyes:

Behöver en hoj som funkar till allt... långåka, skjutsa och bana. VTR'n fungerade faktiskt väldigt bra till det men nu är jag sugen på nått annat än en V-twin. Har snokat runt en del och tror mig hittat en kanidat... ZX9R 98->
Det negativa jag hittat är serviceintervallerna och att fotpinnarna tar i tidigare än andra hojar på bana (fast det gjorde dom VTR'n oxå)

Låter det som ett vettigt val?

Välkommen i klubben!! Gjorde samma misstag att sälja hojen!!

Skulle förstås rekommendera Fireblade!!

Har en zx-9r -99, Fotpinnar som tar i? Då sitter du fel på hojjen eller så luter du
allt mycket bättre än vad jag gör : )

Kawan har en grym motor och svänger bra, och så fungerar touring :tummenupp

Felix skrev:
Köp min sucka istället, fast så mycket touring är det ju inte..

Nää, dom är grymt fina. Men har man en hojtokig tjej som vill åka är det inget vidare val :rolleyes: Men för 50000:- så kan jag överväga det ändå :hihi

ReDan skrev:
Har en zx-9r -99, Fotpinnar som tar i? Då sitter du fel på hojjen eller så luter du
allt mycket bättre än vad jag gör : )

Kawan har en grym motor och svänger bra, och så fungerar touring

Låter ju bra! Fotpinnar som tar i hade jag på VTR'n och det fungera ju iaf...

Kiosken skrev:
Köp min 929, perfekt både för landsväg och bana

Det tvivlar jag inte på... men med skjuts så fungerar det väl mindre bra?

Jag hadde zx9r-00 måste säga att det var en :tummenupp kanon hoj bara att köpa

Iskallla killen, har du kört den gamla ZX9Ren? Om så hur är den tycker du jämfört med VTRen? Vilken hoj har mest körglädje?

//M

Honda VFR är väl ansedd som den bästa allroundhojjen om man läser tester och så, men den kanske inte ser så rejsig ut iofs ?

Mingves skrev:
Iskallla killen, har du kört den gamla ZX9Ren? Om så hur är den tycker du jämfört med VTRen? Vilken hoj har mest körglädje?
//M

Inte kört ZX'n ÄN så jag kan inte svara på det. Antar att det är ganska stor skillnad pga motorn.

tmp skrev:
Serviceintervallet för t.ex. ventispelet på zx9:an är överdrivet, de flesta brukar dubbla det.

På VTR'n kollade jag spelet själv. Det var jävligt pilligt, men det gick. Är det besvärligt på ZX9:an?

Pebl skrev:
Honda VFR är väl ansedd som den bästa allroundhojjen om man läser tester och så, men den kanske inte ser så rejsig ut iofs ?

Det tror jag med, men skulle nog sakna lite pulver! Den borde väl inte fungera bättre på bana än Kawan va?!

Jag skulle också rekommendera fireblade-00. Funkar faktiskt riktigt bra för touring också,även om man inte tror det.
Grymt fin hoj!
farsan sålde sin för 55'... :o)

Nyheter
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP