Hur i h*****e monterar man loss ett avgassystem på en ktm 640?????

Livhusaren

Ny medlem
Gick med
11 Mar 2008
Hoj
Kåtemm(a) 950 SM
Har precis köpt att akra helsystem som jag med glada miner skulle montera! Fick loss det mesta av originalsystemet men det stora tjocka röret i mitten får jag fan inte loss!!!!!!!! Hur fan ska man lirka loss den skiten!! har försökt med våld men det enda som händer då är bucklor i röret!!

HJÄLP MIG SNÄLLA!!!! Vill få bort det och montera fast det nya systemet!!!

Plocka bort bakramen...

är en total nybörjare inom meckande... asså du menar ta bort hela baksvingen å hela skiten, känns inte det lite överdrivet bara för att få loss ett jäkla rör.. :S fan va lack jag blir.. hur går jag tillväga i så fall???
Inte svingen utan bakramen.Det räcker att ta bort dom nedre skruvarna samt lossa dom övre och slangklämman som håller gummibälgen mellan luftburk och förgasare,så kan du vika upp bakramen tillräckligt för att få bort röret.

Bifogat

• Bild326.jpg
    Bild326.jpg
    201.4 KB · Visningar: 81
  • Bild327.jpg
    Bild327.jpg
    220.5 KB · Visningar: 69
  • Bild328.jpg
    Bild328.jpg
    220.2 KB · Visningar: 70
  • Bild329.jpg
    Bild329.jpg
    228.3 KB · Visningar: 75
  • Bild330.jpg
    Bild330.jpg
    211.6 KB · Visningar: 85
  • Bild331.jpg
    Bild331.jpg
    206.5 KB · Visningar: 80
Inte svingen utan bakramen.Det räcker att ta bort dom nedre skruvarna samt lossa dom övre och slangklämman som håller gummibälgen mellan luftburk och förgasare,så kan du vika upp bakramen tillräckligt för att få bort röret.

tack för svaret... dock är jag som sagt nybörjare.. fanns skruvarna som du menar med på någon av mina bilder, skulle du i så fall kunna markera dessa?

Hoppas du inte tycker att jag är allt för korkad.. :)

Här har jag ritat(jättesnyggt)var skruvarna sitter.I den nedre sitter även passagerarfotpinnen fast på din hoj.Du får nog lyfta bort tanken för att komma åt dom övre också.Kolla så att inte några kablar hamnar i kläm också.

Bifogat

• skruvar.jpg
    skruvar.jpg
    99.1 KB · Visningar: 118
Här har jag ritat(jättesnyggt)var skruvarna sitter.I den nedre sitter även passagerarfotpinnen fast på din hoj.Du får nog lyfta bort tanken för att komma åt dom övre också.Kolla så att inte några kablar hamnar i kläm också.

tack så jättemycket!! jag prövar imorn! löser jag det inte då så hör jag väl av mig! en än gång, tack så mycket!!!!

lossar du bak ramen får du lossa lite kontakter under runt luftburken som går till baklysen/blinkers samt luftfilter klamma runt förgasaren.

ex bild på min hoj dock en honda:tummenupp

Bifogat

• hoj 1.JPG
    hoj 1.JPG
    165 KB · Visningar: 114
FY FAAAAN!!! har lossat på bakramen så att den går att lyfta... även lossat en del på tanken... men det hjälper inte ändå, röret fastnar liksom mellan dämparen och huvudramen som går pararellt med dämparen....

fan va bökigt detta ska vara alltså!!! vad ska jag ta mig till???

haha ja ni, inte långt borta att jag tar till nåt sånt alltså.. men det skulle ju vara nice att ha kvar orginalsystemet ändå... ingen som har nåt tips på hur jag ska gå tillväga?????

haha ja ni, inte långt borta att jag tar till nåt sånt alltså.. men det skulle ju vara nice att ha kvar orginalsystemet ändå... ingen som har nåt tips på hur jag ska gå tillväga?????

Vad fan ska du med det till? E ju inte så att du kommer montera tillbaka det... Speciellt inte nu när du vet hur bökigt det är att få bort.
Jag kasta min orginal burk efter den legat på hyllan i 6 år...
Varför spara sånt:va

Dela röret från ljuddämparen, Ta bort ljuddämparen, Slingra röret framåt mot cylindern

Håller me Linkan om att tigersåga av skiten. Så löste ja de iaf. Hela hojen verkar ju va byggd runt avgassystemet. Vill du tvunget ha på de igen svetsar du på en muff o en klämma runt de sen så håller de ihop... Såga såga!

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT