Hur hittar man pyspunka?

triple

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Daytona -02 & KTM_200EXC -03
Jag har lackat om minna fälgar (pulverlack) så allt har varit isär inklusive där ventilen sitter fast. Fram satte jag på nytt däck och jobbet gjordes av däckhandlaren. Men bak snålade jag och behöll det gamla och det moterades och balanserades av "min lokale mc-handlare" (som är kompetent)

Nu har jag pyspunka bak! Hur i hel-ete skall jag kolla var det läcker? Jag menar: om det inte var riktigt jämnt med lack på fälgkanten så borde det kunna läcka där eller? (det såg bra och jämnt ut)

Någon som har tipps?

Eller skall jag bara trycka i en flaska reservhjul-på-burk och hoppas?

Last edited:
Gör som man gör med vanliga cyklar...
ta en stor hink ett halvt oljefat... eller nått liknande och fyll det med vatten... sätt ner hjulet och vipps så borde det synnnas vart du har pyspunka..... :D :tummenupp

Det finns en pyspunkaindikationsspray att köpa hos t.ex. VVS-firmor. Används t.ex. för att lokalisera gasläckor. Ett billigare alternativ är att blanda 50/50 vatten/diskmedel och stryka på med pensel.

Ingen mening med att kolla vart det är på hela däcket......Kolla endast vid ventilen då du kan ta lite vatten på den runt om och i.....Om det inte är där så köp nytt däck eller lägg i slang..

Diskmedel och vatten låter bra! :tummenupp
Skall genst gå och kolla!

Jag vill ju veta om det är han som la på däcket som gjorde fel för då kan jag klaga!

Tackar :tummenupp

RGmaniac skrev:
Ingen mening med att kolla vart det är på hela däcket......Kolla endast vid ventilen då du kan ta lite vatten på den runt om och i.....Om det inte är där så köp nytt däck eller lägg i slang..

Är det inte som på bilar du kan inte lägga i slang eftersom däcket rör på sig fram och tillbaka hela tiden och skaver på slangen. Tillslut så går det sönder :confused:

Nyheter
MV Agusta inför fem års garanti

MV Agusta tar ett nytt steg...

MV Agusta förlänger garantin till fem år

Italienska motorcykeltillve...

Bilprovningen: Motorcyklar överlag i gott skick

Foto: Bilprovningen Nu ä...

Färre döda i vägtrafiken

Foto: Jacob Sjöman, Transpo...

Idag inleds nationella potthålsveckan

I år äger Nationella Potthå...

Nationella Potthålsveckan 1-7 maj

Det är återigen dags för Na...

Motorcykelns Dag 3 maj

Den 3 maj är det Motorcykel...

Bilprovningen: Brister hos var fjärde motorcykel

Foto: Bilprovningen Våre...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

Bara två månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

En liten påminnelse om året...

Back