Hur helmetcity.co.uk sköter sig

Pledians

Älgklyvaren!
Gick med
9 Oct 2009
Hoj
YBR125
Beställde en hjälm därifrån för inte så länge sedan, en shuberth. Har varit hos mcvaruhuset innan och prövat modellen för att veta vilken storlek som passade mig. Till min förvåning upptäckte jag efter att jag fick paketet att hjälmen var för liten. Nåväl, bara att acceptera att jag köpte fel och försöka byta till en storlek större. Kontaktade helmetcity och informerade om läget och att jag ville byta. Inga problem sa de, skicka in den du har så får du en ny, bara du står för frakten. Fair enough.

Ett par veckor sedan fick jag ett nytt paket. Prövade hjälmen, men den kändes precis lika trång, trotts att det stod rätt storlek på paketet. Tittade på hjälmetiketten och såg att de hade skickat en S i en M kartong! Kontaktade dem och förklarade läget. De sa att de har som policy att kontrollera innehållet i paketen innan sändning, men de måste ha missat göra detta denna gång. Utan tjafs erbjöd de sig att byta igen och ersätta min fraktkostnad. Efter att ha skickat tillbaka hjälmen fick jag ett nytt paket, denna gång med en hjälm av rätt storlek, och med en present i form av en sjusst t-shirt. Pengarna sattes in kort därefter, utan att jag behövde bevisa att fraktkostnaden var den jag uppgav.

De höll fantastisk service hela tiden, var snabba att skicka varan, var hjälpsamma och ansvarsfulla. Trotts att det tog sin tid innan jag hade rätt hjälm så är jag supernöjd och kan varmt rekommendera att handla därifrån!

Pratade precis med en som fick sin hjälm idag, bra pris, nöjd var han och extra visir fick han med. Var tydligen ngn drive att man skulle få ngn jacka på köpet men istället fick han ett till visir om jag förstod det rätt.

Om de har ngn kruka jag vill plantera skallen i framöver (fyndigt va?) så känns det som att jag kommer beställa därifrån.

Jag beställde en Shuberth S1Pro därifrån nyligen. Fungerade prima, förutom att UPS skickade den England-Danmark-Tyskland-Danmark-Sverige. Men den kom ändå fram på en vecka. Rätt storlek var det också. De får :tummenupp av mig.

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman