Hur har du finansierat din 125:a?

KalleKulspruta

Ung och Gammal
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Suzuki SV 650s -05 | Ombyggd Orion 21-a -08 (ca 50% honda)
Hej, undrar hur du fick råd med inköpet av din 125:a

Själv så betalade jag hälften, med pengar jag slitit ihop. Farsan betalade resten. Så jag äger 50% (igentligen skulle jag äga mer än så men blev av med lite pengar veckan innan (stulet, men det är en annan historia))

Så, hur har du fått råd med din?

Jonne_boy skrev:
Jobbat och jobbat...

Betatalat hela hojjen själv och körkortet med dessutom!!

samma här två sommrars jobb, så fick man nästan ihop te körkort o mc. Men jag var tvungen att ta´pengarna jag fick för moppen också! Annars hade det inte räckt......

Betalade både motorcykeln och körkortet själv.
Fick iofs lite pengar när jag sålde min moppe också.

Sparande lite pengar samt sommar jobbade och sålde moppen som mina föräldrar i och för sig köpte.

Betallade med dessa pengar bågen själv och körkortet betallde föräldrarna

Delade ut reklam då man var 13-14, två år alltså. Köpte moppe. Sålde moppe och tillsammans med nån veckas jobb och ett sommarjobb (-01) räckte det till hoj , körkort och utrustning. Sommarjobbet nästa sommar (02) gjorde att man fick råd med att laga hojen och köra den!

Själv har jag lagt undan stålar.....Visserligen kosta RG'n inte mycket men renovationen är dyr......så jag lägger undan pengar hela tiden så att jag har råd med renovationen....Nu är det bara motorn kvar i princip (lager o p-boxar)

själv sommarn jobbade jag en sommar och sparade pengar från förut, och sen sparade jag lite pengar genom att inte köpa en ny moped, så fick jag ta brossans gammla zundapp !

Har också jag delat ut reklam ett tag och gör det fortfarande plus att jag har ett par jobb till. Jag har aldrig varit den som gjort av med en massa pengar utan istället sparat dem så hojen var väl ingen jättestor investering direkt...

tog ut pengar, sålde moppen, så jag har 25000kr till mc och kortet, skulle vilja ha lite mer :(

farsan köpte min fösta moppe när ja va 13 och så fräscha ja upp den til fint skcik och sålda för bra pris. Gjorde likadant me 2 till mopeder.
Så för dom pengarna betalade ja halva sedan tog vi ut från banken som var pengar tills ja flyttade hemifrån.
Kläderna fick ja ett bra pris på och fick de när ja fyllde år.
Körkortet fick ja betalat för ett år sen :)

Ni som säger att ni sålt era mopper, hur pröjsades de då?

Spiken skrev:
Ni som säger att ni sålt era mopper, hur pröjsades de då?

Köpte min moppe för 3k, bytte en sladd till dödaknappen och lossade en slang på förknasaren så gick den bra, sen blev det ett par $$$ som lades ut på den och till slut fick jag den såld för 8k :)

köpte en dt för egna hopslitna pengar o sålde den o jobbade vidare o köpte Ns125r krasha den fick en anan ns125r påp försäkringen jobbade o köpte en cbr

och kortet.. blev lite sponsrat :tummenupp

(olyckan va pga ett hål i vägen :mad: o sen ble de woolllbbbeeeee :crash

Hojen betalade jag själv av pengar som legat på banken.
Utrustning och körkort betalades mest av föreldrarna.
Det jag fick betala jobbade jag ihop. (förutom hojen)

Nyheter
Motorsportsalongen i Örebro!

Jag tog en snabb avstickare...

Honda CB 1000 GT bjuder på sportig komfort

Det är ingen lätt uppgift H...

KTM: ”Det är helt klart vägen framåt.”

Rajiv Bajaj, 58, VD för den...

Framtidens hjälmar är här!

Bland finesserna finns ljus...

Öhlins, som under många år ...

Bridgestone lanserar nytt sportdäck

Bridgestone har presenterat...