Hur hade ni det på hultsfred festivalen??

floodi

Sporthojsnörd
Gick med
13 Feb 2005
earth , europe , sweden , southsweden , Kalmar , S
Hoj
gul 03á
Hur har ni haft det på Hultsfred Festivalen , ni som varit där?
själv så tycker jag det var en helt okej festival fint väder , lite regn på fredagen
men vafan det är ju inte festival utan regn :)
Vilka band såg ni ?? Själv såg jag , Manson , Nine inch nails , Turbo negro ,
The kristet utseende , sen fick det räcka. Träffade ni några skumma människor ?
hehe det gör ju alla på hultsfred men själv så fick jag besök utav självaste Kristet utseende som satt o drack sprit o blarrade lite och skrev lite autografer.
trevligt trevligt :tummenupp

slänger snart upp lite bilder. :hihi

vi letade efter en kille som hette buster för att det var en skyld där det stod: vart är buster? eller vi saknar buster eller nå liknande. Iaf hittar vi en kille som säger att han är buster så då börjar vi dansa runt han och skrika vi vill se buster strippa så han sliter av sig kläderna och står där helt näck och full. Då går vi vidare lite men då kommer det två killar i nå vita rockar och säger till buster att du vet väl vad det här betyder och så satte han på sig handskar och körde upp ett finger i röven på han. Vi sprang dit och sa att vi missade det hela så då tog han på sig en handske till och stoppa upp ett finger i röven. Buster var en riktig lirare.

En dag kom det även en punkare eller nånting som skulle på stranden, han hade en bergsprängare med iron maiden på så vi skrek typ wööö åt han. Då kom han mot oss och föll över ett av våra tält, ställde sig upp ragglade lite åt alla håll. Började pissa ner sig och slet fram kuken och stod där och pissade, sen kom han på att han skulle byta band medans han pissade så han stod där på knä och pissade på stereon medans han bytte band. Sen ramlande han vidare.

En av våra skånska tältgrannar satt helt naken med en jävla massa tjejer i typ 2 timmar på lördagen och lekte med kuken. Han var inte snygg, han doppade kuken i groggen och rörde om sen ställde han sig upp och halsade och så ropade han åt oss: Kan man få lite applåder?! Sen var det nån på torsdagen som gick omkring över hela området som var helt naken, han var inte snygg.

Då vi kom onsdagen så såg jag till att dricka mig skitfull, lite för skitfull faktiskt men jag tänkte att om någon dag så är det ju idag när inga band spelar och så att jag lär mig att jag ska ge fan i att bli för full. Torsdagen var man lite bakis och såg slipknot, hellacopters, turbonegro och mars volta. Mars volta var sjukt bra, grymt ljud, dom gav jävlat järnet och han tog inte en ton fel.
Fredagen såg jag raining blood med slayer (bra timing av mig), lite av sahara hotnights och nine inch nails såg jag på ungefär rad 2-3 längst fram i mitten. Sjukt bra, troligtvis det bästa någonsin. Nin är nog mitt nya favoritband.
Sen blev det tillbaks till campingen för att supa sig järndöd inför snoop doggy dogg. Det var fan kul att se snoop fast jag tror spriten hjälpte.
Lördagen så blev det kristet, system of a down och hives. Stod långt fram på system of a down och höll jävlat på att avlida, drog ut på sidan efter ungefär en låt, publiken var ju sinnessjuk. Lågt ljud på soad men jag tyckte ändå spelningen var en av de grymmare på festivalen.
Hade ju tänkt fara förbi er floodi men jag glömde jämt av det. Jämt då man blivit nog full så skulle man ändå in på festivalen för att se nånting så det blev som aldrig. Eller jag kanske var där på onsdagen det vet jag inget om :hihi

Där vi bodde var det jävligt svinigt och grisigt faktiskt men däremot så var ju alla tjejer tvugna att gå förbi utanför vårat tält när dom gick till stranden. Vi bodde där vid staketet i träsket ungefär. Passerade ganska många :tuttar :tuttar varje dag varav en del inte hade nånting över dem så det var ju som trevligt.

honkiie skrev:
Där vi bodde var det jävligt svinigt och grisigt faktiskt men däremot så var ju alla tjejer tvugna att gå förbi utanför vårat tält när dom gick till stranden. Vi bodde där vid staketet i träsket ungefär. Passerade ganska många :tuttar :tuttar varje dag varav en del inte hade nånting över dem så det var ju som trevligt.

Själv så bodde vi mittemot "baguetten" som säljer just baguetter... och grillspett
hehe fick gratis mat varje dag så länge vi inte började spela hög musik vid 08:00
hehe vi lyckades inte hålla det tyvärr det gäller att börja supa i tid på morgonen.. :tummenupp

Första festivalen för mig.
såg: Mando Diao
Slipknot
Robyn
The Kristet utseende
Marilyn Manson
Nine inch Nails
Hellacopters
Håkan Hellström
The Donnas
Snoop Doog
Le tigre
The Hives
Lite doktor kosmos
Blandade artister bl.a. Docenten och Maria Andersson i Sahara Hotnights

Både bra och dåligt.
Bodde första natten på nya ängen sen sov vi en natt utanför en husvagn till några vi kände. Vi hade förhoppningen att det skulle gillas som förtält efter som husvagnen inget hade, men vi blev tillsagda att ta ner det(lite fånigt tycker jag eftersom det inte var stort och det var hur mycket plats som helst vid oss/dom)
Sen som jag själv i bilen resten av nätterna.
Jag/vi åkte hem direkt efter The Hives, 40mil, var hemma vid 05:30, duschade, åt och somnade.

samma som ni andra typ.. såg nån som hade åkat gul sporthoj (r1a eller r6a tror jag) till festivalen, nån som känner igen sig?

såg jävligt najs ut att åka båge hem i det fina vädret, sk ajag me göra nästa år.. jävlar vilka vägar det är därborta :Bugar

manson va inte mycke att hänga i granen.. va väl helt ok musikaliskt men noll scenframträdande och avståndet till scenen har aldrig kännts så långt.... dom gick upp och lirade sina låtar och sen gick dom hem heltenkelt.. :gnissla

Bästa festivalen hittils för min del.
Fick ju tag på biljett på onsdag förmiddag som sagt. Packade och grejade och var väl framme i hultsfred och började meka upp tältet kl 19-20 nån gång.
Vi fick en plats mitt i leran eftersom vi kom så sent. -Jajaa ingen fara vi har ju innertält med golv. Sa min polare, så upp med tältet men hittar inget innertält så vi hade bara ett yttertält utan golv. Vi vägrade sova där, men det skulle komma kompisar med husvagn ännu senare. Så vi gick tillbaka till bilarna med packning men tältet fick stå kvar. Träffade på 2 tjejer som vi känner, hängde med dom ett tag. Senare på kvällen skulle vi gå och kolla om vi kunde sova i husvagnen. Tjejerna följde med oss bort, men sen sa dom att vi var tvugna att följa dem tillbaka till tältet så vi fick sova hos dem istället. Sen sov vi 4 pers i ett 3manna tält hela festivalen, det var trevligt fast stundtals varmt. Man fick inte vara rädd för att kramas direkt. Vi hade så galet kul ihop alla dagar så ville knappt åka hem.
Band jag såg var:
Mando Diao (sådär kanske)
Hellacopters (helt ok)
M.I.A (galet bra!)
The Ark (funkar)
Immortal Technique (mycket bra)
Snoop Dogg (lite besvikelse)
Moneybrother (funkar helt klart)
Tough Alliance (Katastrofspelning, 4 låtar playback sketfulla/höga sen sket dom i det)
Chris Liebing (Lite dåligt med folk, kunde vart bra med mer folk)
Timbuktu (Shit vad bra, helt klart över förväntan!)
LoopTroop (Lika bra som alltid!)

Nu sitter man här med fjällande axlar och njuter av minnerna från en bra festival med bra band, väder och framför allt bra polare som gjorde att man stormtrivdes.

Kom ner på fredagen....
Bästa festivalen jag kan minnas... bra väder... roligt folk... mycket ÖL!!

Bodde på husvagnscampingen i min bil första natten o i husvagn andra...

Såg massor av band men orkar inte skiriva om alla så jag skriver om två...

Snoop - Tyvärr inte så bra som jag väntat mig av en sån artist men kul att ha sett honom LIVE..

System of a down - En av de grymmaste LIVE upplevelserna jag vart med om.. fruktansvärt tryck med grym musik och sång... klart en bra bit över förväntningarna... iofs hade vi laddat med system vi husvagnen hela dagen men just därför trodde jag att grabbarna skulla ha svårt att fixa det LIVE... :yoparty

Jag kom dit på mondagen och körde med fullt ös från början :yoparty
Man kände sig lite lätt sliten på lördagen sen...
Såg 4 band:
Slipknot - De var bra som alltid men börjar tröttna efter att sett dem runt 6ggr på 3 år nu.
Slayer - Hade grymt höga förväntningar efter att sett dem en gång tidigare iår och då körde de inte Angel of Death :3freak men nu fick jag äntligen höra den live å fy fan vilket j***a drag det var. Riktigt bra spelning :Bugar
System of a Down - Hade inga planer på att se dem och jag önskar jag legat deckad i tältet för de var inget värt att se tycker jag.
The Haunted - För mej festivalens bästa spelning. Ni som hört introt från "The Haunted made me do it" kan kanske förstå vilka rysningar som gick genom kroppen när de började å sen fortsatte med "Bury your dead" :Bugar sveriges bästa metallband gav mig verkligen den perfekta avslutningen på festivalen som man bara kunde drömma om.
Slutsatsen blir att det var en riktigt bra festival å man kommer tillbaks för att träffa "Panda och dom andra i sitta-mitt-i-vägen-gänget"

/styggve

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...