Hur gör ni med mobilen när ni kör?

Mattiaz

Värmlandspöjk
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
2017 KTM Super Adventure S
När man är ute och åker, vill man ju inte gärna ha mobilen i innerfickan, för det klämmer bra redan som det är :rolleyes:

Enda alternativet för mig är ju då att ha den i kutsen, men då får jag ha med mig lite andra saker också, för annars flyger ju mobilen omkring där inne, när man avverkar lite kurvor... :rodnar

Har ni några bra tips? Kanske liknande som jag har med skivbromslåset nu, dvs en liten väska som sitter fastspänd i bakramen inne i kutsutrymmet...

Detta kändes som ett av *STÄMPEL* Dagens I-landsproblem *STÄMPEL* :crash

Det blir ju en del grejer som man ska ha med ibland...
Snus, solbrickor, plånbok, nycklar, mobiltelefon etc.

Jag brukar ha en midjeväska på mig vid dessa tillfällen. Jag vrider den mot ryggsidan så att den inte ligger mellan tanken och de vitala delarna.

Ska man ha med sig mkt så kör jag med väska. Funkar skitbra! :tummenupp
Inte en vanlig väska, utan en som e avsedd för mc, med lite remmar o sånt. Fladdrar inte alls, känns knapp. Kan jag starkt rekomendera!

Midjeväska här med! Funkar finfint

tankväska? skaffa en riktig så skadar det inte tanken heller.. dessa magnetväskor gör fina revor i tanken efter tag...

Re: Re: Hur gör ni med mobilen när ni kör?

håkan skrev:
tankväska? skaffa en riktig så skadar det inte tanken heller.. dessa magnetväskor gör fina revor i tanken efter tag...

Du menar en Bagster då.... ?

Zadix skrev:
Ska man ha med sig mkt så kör jag med väska. Funkar skitbra! :tummenupp
Inte en vanlig väska, utan en som e avsedd för mc, med lite remmar o sånt. Fladdrar inte alls, känns knapp. Kan jag starkt rekomendera!

Märke ? Modell ?

jag har mobil snus plånkan kjedjepray skivbromslås och verktygsväskan i min kuts.. funkar bra det :tummenupp

brukar ha plånboken i innerfickan, mobilen innanför fästremmarna till ryggskyddet vid magen (kittlar så fint om det ringer) och nycklarna har jag hängande runt halsen i ett sånt där snöre med en ögla på. resten brukar jag lämna hemma för det är väl ingen touring hoj man har heller. :fakta

Det där med midjeväskan var bra....jag har snus, cigg, tändare, nycklar, astmaspray, nässpray (beroende), telefon, plånbok, kamera. Det är jobbigt att ha i fickan...så det får bli midjeväska.. :tummenupp

fluppen skrev:
Det där med midjeväskan var bra....jag har snus, cigg, tändare, nycklar, astmaspray, nässpray (beroende), telefon, plånbok, kamera. Det är jobbigt att ha i fickan...så det får bli midjeväska.. :tummenupp

Hehe. om du tar bort nikotinet så är våra survival-kit identiska :tummenupp
Turistpung är ett bra sätt att frakta allt löst skrot på. :tummenupp

Köp en BobbleB väska och ha mobilen i bröstfickan. Kör i 230+ och vips måste du utnyttja din förlustförsäkring.

Jag har mobil, nycklar, plånbok i innerfickorna. Får de inte plats håller jag andan. Jag kör så fort ändå och det tar inte så lång tid......

Ut o spring på morgonen så får de plats till hösten. :slicka

750RR

maverick_750rr skrev:
Jag har mobil, nycklar, plånbok i innerfickorna. Får de inte plats håller jag andan. Jag kör så fort ändå och det tar inte så lång tid.....750RR

EN av mina tjejpolare jobbade som sjuksköterska i en ambulans, och hon sa att man inte bör ha nyklar i innerfickorna... ni kan ju gissa varför :(

Mattiaz skrev:
EN av mina tjejpolare jobbade som sjuksköterska i en ambulans, och hon sa att man inte bör ha nyklar i innerfickorna... ni kan ju gissa varför :(

Nästan alla kan nog gissa varför...

Man vil ju ha så lite dövikt som möjligt, jag brukar ta med mig en nyckel (lägenheten) samt körkört, tankkort & visakort, samt telefonen, och dessa få sakerna är inga problem att få plats med i innerfickan...

- Calle

Ninja-Mackan skrev:
Nästan alla kan nog gissa varför...

Jag tänker ju inte ha en magväska.

Jag har nycklarna i min ryggtank då den följer med, men den kan va jobbig på motorvägen.

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT