Hur gör ni med försäkring av sporthoj 1000

REX

Ny medlem
Gick med
26 Oct 2006
Hoj
ducati 1098s
Som sagt hur gör ni. Har själv spenderat mina sista kulor på en Ducce 1098 :D och man vill ju ha den helförsäkrad. Fick just reda på att dom vill ha 1600 i månaden i helårs försäkring . Alltså den försäkringen som det inte går att ställa av den :confused: :huvet Tacksam för tips Mike

då ringer du vidare eller ställer över hojen på sambon när du vill ställa av

Vill inte va dryg, men är inte försäkring det första man kollar INNAN man köper hoj i dagsläget? Med dagens premier så är det ju faktiskt så att många betalar mer i försäkring än vad dom betalar av på hojen varje månad...

Finns det ingen Ducati-märkesförsäkring som du kan försäkra hojen på?

ta en helårs försäkring, när de är dags å ställa av så ställer du den på sambon/någon släkting du litar på, å slipper försäkringsavgiften under vinterhalvåret å när våren kommer så ställer du den på dig själv å ringer ett försäkrings bolag. så gör jag iaf.

Svindyrt

Jag har min påställd året runt. 1600 i månaden!

Det kostar att ligga på topp..

Ja va fan. det är inte gratis att att ha skoj ha ha. Jag får ta och hosta upp.

Jag "säljer" min om hösten, "köper" den på våren. Jävligt ekonomiskt, nackdelen är att ägarhistoriken får sig en rejäl känga med många ägarbyten vilket sen slår tillbaka vid försäljning. Men jag slipper åtminstoneo gynna försäkringsbolagen mer än nödvändigt :tummenupp

Kör en SMC-kurs och skaffa sporthojsförsäkringen.
Bra försäkring trots en dyrare självrisk. Men den sparar du in på premien.

gud vad billigt!

Ja va fan. det är inte gratis att att ha skoj ha ha. Jag får ta och hosta upp.

dels därför jag köpte BMW, gu' så billigt det är! Betalar 7400:- per helår/helförsäkring samt 3700:- för hoj no. 2 eftersom man får halva priser på andra cykeln med BMW original försäkring! ;-) :tummenupp

/j

Jag "säljer" min om hösten, "köper" den på våren. Jävligt ekonomiskt, nackdelen är att ägarhistoriken får sig en rejäl känga med många ägarbyten vilket sen slår tillbaka vid försäljning. Men jag slipper åtminstoneo gynna försäkringsbolagen mer än nödvändigt :tummenupp

Tack och lov är det bara att ta en utskrift från bilregistret över föregående ägare, så att man kan styrka varför ägarhistoriken är "uppåt väggarna"...

Som nämnts tidigare, gå med i SMC & gå en SMC-sporthojskurs & teckna en försäkring hos Folksam så blir det iaf bättre.

=)

jag har en 03 kawasaki 600rr när den e påställd pröjsar jag 1500:- /mån men när jag har den avställd betalar jag bara 57:- kr i/ mån då har jag dalarnas länsförsäkringar.....då e de helförsäkring :tummenupp

Puuu! det är inte billigt att ha hoj,men jä..... roligt.
Jag kör bara på trafik försäkring(gambla lite)
man får hoppas grejerna står kvar när man
kommer ut på morgonen och inte kör om kull i
onödan.När man är 40+ kör man lite lungnare
det är min försäkring.:)

Måste mcn i de flesta fall vara påställd året runt när man har helförsäkring?
så funkar det väl inte när det bara är halvförsäkring? (jag har då alltid haft folksam iaf)

Kolla med Sveland, tar de in paketet med (dig + hoj + hemförsäkring + eventuellt annat) kan du tjäna stora pengar..

Betalar 595:- spänn i månaden för min R1:a helförsäkrad. Teckna SMC/sporthoj och gå kurs så du fortbildar dig. Jag vill inte på nåt sätt säga att den ena eller andra är dålig på att åka hoj men jag blev en bättre mc förare efter de två kurser jag tagit.

Hade jag haft 1600 SEK hel/hel så hade jag jublat av glädje. Jag pröjsar 2500 SEK hel/hel med SMC

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT