Hur gör ni, går ni med på allt?

125Newbee

Snart på banan igen...
Gick med
17 May 2006
Hoj
Aprilia RSW125
När våren kommer, bandagarna dyker upp, mc högt å lågt!
Inte konstigt att suget för att tävla kommer tillbaka....
MEN, sen minns man vad det kostar, och intresset måste vika sig.

-Hur har ni råd, hur står ni ut med att betala anmälningsavgifter på 1800 spänn för att i bästa fall köra 1timma och fem minuter+race???

Jag tycker det verkar orimligt tragiskt att någon skall utarma de gasglada så i det yppersta, och ingen säger nått om det, eller?
Vad tycker ni egentligen? Undrar bara...:)

Anmälningsavgiften är ju knappast det dyra i sammanhanget. Visst skulle det vara kul om man marknadsförde mer så det kom fler betalade som publik. Men om det är troligt vet jag inte.

Anmälningsavgiften är ju knappast det dyra i sammanhanget. Visst skulle det vara kul om man marknadsförde mer så det kom fler betalade som publik. Men om det är troligt vet jag inte.

Det enda som behövs är en lösning för att få STCC(bil)-publiken att inse hur junkig bilracing är jämfört med rr. Det lilla jag såg på SRW i söndags var verkligen VM i kortegekörning.:trött Den enda gången kommentatorn verkligen jagade upp sig var när en tog till fula (standard i allt utom formelbilar) medel, varpå han utbrister "...och där tacklade X till Y klockrent i sidan". Hur kan man tycka det är kul när omkörningar enbart uppstår genom att förarna medvetet trycker av varandra eller kör med 2-4 hjul utanför asfalten??:va

Motorsport är dyrt! Om det värt det? Självklart :tummenupp

2906111 Det enda som behövs är en lösning för att få STCC(bil)-publiken att inse hur junkig bilracing är jämfört med rr. Det lilla jag såg på SRW i söndags var verkligen VM i kortegekörning.:trött Den enda gången kommentatorn verkligen jagade upp sig var när en tog till fula (standard i allt utom formelbilar) medel, varpå han utbrister "...och där tacklade X till Y klockrent i sidan". Hur kan man tycka det är kul när omkörningar enbart uppstår genom att förarna medvetet trycker av varandra eller kör med 2-4 hjul utanför asfalten??:va
Haha jag kan inte annat än att instämma. Jag va också där o tittade och försökte verkligen titta. Dom kom varv på varv och ställningen mer eller mindre exakt samma. Hur tråkigt som helst.

Nja riktigt så enkelt är det inte. Bara för att vi har en bättre(inte ens det säkert) produkt så har vi inte resurserna att nå ut. Det är mycket som ska göras först. Depåordningen, möjlighet att skilja förare och klasser, med mera.

Vi hade väl denna disskusion förra våren?

Nyheter
Motorsportsalongen i Örebro!

Jag tog en snabb avstickare...

Honda CB 1000 GT bjuder på sportig komfort

Det är ingen lätt uppgift H...

KTM: ”Det är helt klart vägen framåt.”

Rajiv Bajaj, 58, VD för den...

Framtidens hjälmar är här!

Bland finesserna finns ljus...

Öhlins, som under många år ...

Bridgestone lanserar nytt sportdäck

Bridgestone har presenterat...