Hur gör man för att åka fort på bakhjulet?

Status
Ej öppen för fler svar.

Mollgan

Bannad
Gick med
11 Oct 2012
Hoj
bmw s1000rr 12
Då min förra tråd ansågs vara aningen extrem eller vad det nu var som fick den låst så ställer jag frågan igen.
Denna gång hoppas jag på seriösa svar och att jag slipper hänvisningar till något troll om nu ingen kan ge mig en ledtråd vart detta troll finns.

Hur gör man för att köra snabbt (läs) 200+ med en bmw s1000rr på bakhjulet. Vilken hastighet/växel är bäst att börja wheilin med?

Det jag märkt med mina bakhjulsåkningar är att framhjulet dunkar ner i backen och detta kan inte vara bra för min framgaffel antar jag. Hur tar man ner cykeln på 2 hjul på bästa vis?
Ska man ge lite gas precis innan cykeln slår ner?

Går det ens att köra på bakhjulet 200+ med en s1000rr, En del har sagt att jag måste skaffa mig en turbo cykel för att klara av sådana stunts men jag är nästan bergis på att bmw´n borde klara av det utan problem?

Vänligen Mollgan.

Förstår inte du att du kan inte tänka dig att få seriösa svar när du ställer såna här frågor? En nybörjare ska inte ens tänka tanken på att köra 200+ på bakhjulet utan att ens veta om hur man på bästa sätt sätter ner framhjulet.
Alla som läser det du skriver kommer ta det som att du driver med dem, eller att när du kommer dra ut och prova så kommer du köra ihjäl dig.

Jag skulle nog säga att du kan gasa upp vilken modern sporthoj som helst på bakhjulet i 200km/h bara genom normal acceleraton. S1000RR borde om någon hoj fixa det.

Gällande att inte slå ner med gaffeln i backen allt så hårt så är det en fördel med viss gaskontroll. När du ska ner från ett hjul till två hjul igen behöver du inte slå av helt på gasen utan det räcker bara att slå av så pass att den sakta börjar gå neråt. Ofta rätt lite med andra ord.

Coolt att du ens orka svara :rofl

Förstår inte du att du kan inte tänka dig att få seriösa svar när du ställer såna här frågor? En nybörjare ska inte ens tänka tanken på att köra 200+ på bakhjulet utan att ens veta om hur man på bästa sätt sätter ner framhjulet.
Alla som läser det du skriver kommer ta det som att du driver med dem, eller att när du kommer dra ut och prova så kommer du köra ihjäl dig.

Fjollor slangar fort som fan, riktiga män ligger högt och kör sakta!!

Vid uppnådd hastighet, i detta fall ca. 200+ skulle jag sedan raskt peta ner till ettan. Släpp sedan ut kopplingen och vips så singlar du på bakan.

För att eliminera hård återgång till 2wd skulle jag tömma gaffeln på ca 2/3 av oljemängden. För mycket olja ger en olustig tillbakastuds. Studera en fm. hur stora flygplan landar på Arlanda te.x. De har all vikt först i baken och sedan smyger de sakta ner fronten med pyttegas till touchdown.

Hoppas tipsen gav frukt.

Ge fan i att förstöra troden med en massa skit som kan kosta mindre vetande livet.

Vid uppnådd hastighet, i detta fall ca. 200+ skulle jag sedan raskt peta ner till ettan. Släpp sedan ut kopplingen och vips så singlar du på bakan.

För att eliminera hård återgång till 2wd skulle jag tömma gaffeln på ca 2/3 av oljemängden. För mycket olja ger en olustig tillbakastuds. Studera en fm. hur stora flygplan landar på Arlanda te.x. De har all vikt först i baken och sedan smyger de sakta ner fronten med pyttegas till touchdown.

Hoppas tipsen gav frukt.

Kan du inte försöka vara lite seriös?
Detta är en fråga jag grubblat ganska länge på.

Då jag inte är helt akterseglad förstår jag ju att lägga i 1 ans växel i 200+ inte är att rekomendera.

Jag skulle nog säga att du kan gasa upp vilken modern sporthoj som helst på bakhjulet i 200km/h bara genom normal acceleraton. S1000RR borde om någon hoj fixa det.

Gällande att inte slå ner med gaffeln i backen allt så hårt så är det en fördel med viss gaskontroll. När du ska ner från ett hjul till två hjul igen behöver du inte slå av helt på gasen utan det räcker bara att slå av så pass att den sakta börjar gå neråt. Ofta rätt lite med andra ord.

Tack för jättebra tips :tummenupp Ska tänka på att inte släppa av på gasen lika mycket nästa gång jag ger mig på att åka på bakhjulet!! Skönt att man är ledig i helgen och dom lovar sol nu ska det tränas:banana

Men Mojja83. Du vart ju kränkt av att din "dra polisen tråd" vart stängd. Och ville själv att ditt konto skulle tas bort. Vilket utfördes. Varför reggar du nu om dig en dag senare och fortsätter spamma :va

Men Mojja83. Du vart ju kränkt av att din "dra polisen tråd" vart stängd. Och ville själv att ditt konto skulle tas bort. Vilket utfördes. Varför reggar du nu om dig en dag senare och fortsätter spamma :va

:confused::confused: Förstår inte riktigt vad du pratar om?
Tar gärna emot tips om bakhjulsåkning i 200 vilket är vad denna tråd handlar om.. Har du något personligt du vill franföra så tar jag det gärna i personal message istället för att förstöra tråden med en massa OT:tummenupp:dummer

Seriös! Tja, jag kanske tar allt ur luften. Har ju bara läst en recension från MC-Folket. Ingen egen erfarenhet. Men jag litar på att SMC vet vad de talar om. BMW:n utrustades med supersport låda och jag ser därför inga egentliga problem. Alla lager var inom fabrikstolerans när de rev en 5000+ milare. De har nog banne mig dumpat kopplingen X antal gånger. Både i alperna och i Sverige. Ettan eller i tvåan..Tror det inte spelar någon roll då tyskarna producerar i särklass bästa hojarna. Kvalitetsmässigt och mest körglädje för pengarna imo. Hoppades att de skulle återgå till förgasare 2013. Blir ett helt annat register och bra mycket vassare i bottenregistret. Det kanske kommer på stuntversionen. Men den kommer nog först 2014. Hört att bilarna går före utvecklingen av hojar.

:confused::confused: Förstår inte riktigt vad du pratar om?
Tar gärna emot tips om bakhjulsåkning i 200 vilket är vad denna tråd handlar om.. Har du något personligt du vill franföra så tar jag det gärna i personal message istället för att förstöra tråden med en massa OT:tummenupp:dummer
De troll som blivit minnesvärda på SH är de som trollat roligt. Kolla tex inlägg av Brassarn samt V-Gurra!

Seriös! Tja, jag kanske tar allt ur luften. Har ju bara läst en recension från MC-Folket. Ingen egen erfarenhet. Men jag litar på att SMC vet vad de talar om. BMW:n utrustades med supersport låda och jag ser därför inga egentliga problem. Alla lager var inom fabrikstolerans när de rev en 5000+ milare. De har nog banne mig dumpat kopplingen X antal gånger. Både i alperna och i Sverige. Ettan eller i tvåan..Tror det inte spelar någon roll då tyskarna producerar i särklass bästa hojarna. Kvalitetsmässigt och mest körglädje för pengarna imo. Hoppades att de skulle återgå till förgasare 2013. Blir ett helt annat register och bra mycket vassare i bottenregistret. Det kanske kommer på stuntversionen. Men den kommer nog först 2014. Hört att bilarna går före utvecklingen av hojar.

Som en sann bmw entiuast så blir jag väldigt glad att läsa dina lovord om bmw cyklar och bmw bilar. Men en sak jag inte förstod med din text var dumpa kopplingen både på 1 ans växel och 2 ans vad vinner man på detta?

Vänligen Mollgan!

De troll som blivit minnesvärda på SH är de som trollat roligt. Kolla tex inlägg av Brassarn samt V-Gurra!

Nu var det detta referat till troll igen. Jag har ju klar och tydligt i topic skrivit att jag gärna tar tips om vart jag hittar dessa troll och på vilket vis dom kan hjälpa mig med min frågeställning.

Jag hoppas att du i ditt nästa inlägg kommer med konkreta tips om hur man åker säkrast på bakhjulet i 200 km/h alt tar ner cykeln på snällast vis så man sparar på framgaffeln annars kommer jag vara tvungen att anmäla dina inlägg som offtopic tyvärr :(

Som en sann bmw entiuast så blir jag väldigt glad att läsa dina lovord om bmw cyklar och bmw bilar. Men en sak jag inte förstod med din text var dumpa kopplingen både på 1 ans växel och 2 ans vad vinner man på detta?

Vänligen Mollgan!

Vad bra att du förstod vad jag menade! Jag gillar med BMW. En suterkoppling är att rekommendera då den fixar både ettan och i tvåan samtidigt. Eftersom jag inte är någon tekniker utan bara kör, kan jag inte riktigt förklara hur det fungerar i praktiken. Ville bara hjälpa lite, men tror att den enormt samlade kompetens som finns här kan ge dig en bättre förklaring. Tror man måste PC 3:a å grejja innan man går vidare.

Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP