Hur gör man ett häfte av ett word dokument?

mjukis

Alex Pappa
Gick med
25 Mar 2003
Hoj
nietjunie
Jag har skrivit en roman på 897 sidor som jag nu kanske borde printa som en bok... eller så har jag bara skrivit 3 sidor med ordningsregler för våran klubb.

Grejen är att jag kommit på att det vore smidigt att ha det som ett litet häfte, alltså liggande sidor och det ska vara printat både på fram och baksida. för att minimera pappersåtgången.
Jag har ordnat så att dokumentet är passar till liggande papper, det är nu 4 st enkelsidor med text, kommer troligtvis bli 2 sidor om man skriver på både fram o baksida alltså...
Går detta att göra på något väldigt smidigt sätt nu?

Mr K skrev:
menar du liggande A4 vikt på mitten ...... typ av häfte?

Japp, liggande A4 som du viker på mitten och kan läsa som en bok typ, eller häfte som det kanske kallas :)

Kanske ska ta o skicka PM till dej ist nästa gång jag har en datafråga :hihi

Börja med att ändra under "utskriftsformat" till "landskap". Efter det finns det en knapp som ser ut som två stycken stycken kolumner, i verktygsfältet, välj den och hur många du vill ha. Skriv.

Det borde funka. Skriv ut som vanligt och vik efter behag. Som sagt, det borde funka.

mjukis skrev:
Kanske ska ta o skicka PM till dej ist nästa gång jag har en datafråga :hihi
självklart.

Beroende på skrivare så kan man välja det när man valt skriv ut ... i arkiv menyn.

leta efter dubbelsidigt och 2 sidor/sida .... även vikbart ...... min skrivare klarar detta. Om du vill kan jag göra en pdf till dig som du bara skriver ut dubbelsidigt.

Mr K skrev:
självklart.

Beroende på skrivare så kan man välja det när man valt skriv ut ... i arkiv menyn.

leta efter dubbelsidigt och 2 sidor/sida .... även vikbart ...... min skrivare klarar detta. Om du vill kan jag göra en pdf till dig som du bara skriver ut dubbelsidigt.

Ja tack gärna! :tummenupp :Bugar

Överskriften som du ser i dokumentet ska ha en bild under sej, så det kommer bli framsidan.

Last edited:
Nyheter
Idag inleds nationella potthålsveckan

I år äger Nationella Potthå...

Nationella Potthålsveckan 1-7 maj

Det är återigen dags för Na...

Motorcykelns Dag 3 maj

Den 3 maj är det Motorcykel...

Bilprovningen: Brister hos var fjärde motorcykel

Foto: Bilprovningen Våre...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

Bara två månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

En liten påminnelse om året...

2 månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

Nu är det bara två månader ...

Nya Indian Pursuit Elite

Screenshot Indian Motorc...

Icons of British Originality

Åtta team från åtta länder ...

BMW presenterar R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Back