Hur går det igentligen på anderstorp?

Det enda jag har hört var att de inte fick köra grus/gräspartiet under eftermiddagen pga regn. Tydligen en hel del sura miner hos Supermotardfolket över arrangemanget. Några resultat har jag dock inte, tyvärr.

Åfan, tråkigt. Jo ja kan tänka mig att det vart lite surt då, grus e kul.

Rasorblade skrev:
2124379 Säkerligen så sparar de grusdelen till tävlingen....så den inte körs sönder vid träningen :va

Men supermoto däck borde inte slita sååå mycket på banan, dom måste väl ändå kunna fixa till det. Regn måste man väl defenitivt räkna med i Sverige.

Kanske är mycket jord i grusslingan och kör de idag så är det svårt att få till den bra till i morgon på grund av leran som uppkommit... Oavsett så är det tråkigt att de inte kan köra grusen alla dagar.

Jockwell skrev:
2124444 Kanske är mycket jord i grusslingan och kör de idag så är det svårt att få till den bra till i morgon på grund av leran som uppkommit... Oavsett så är det tråkigt att de inte kan köra grusen alla dagar.
Nu har jag bara tredjehandsinfo men det ska vara anledningen. Man är rädd att slingan ska bli för sliten inför racen om man kör på den redan nu.

Stora klassen tids tr

Hej.

Tidsträning på morgonen.
1. Ejdehage
2. Starnberg.
3. Engström.
4. Bodingh.

Snabbaste hoj, Enginehardware Husaberg- Bodingh edition.
Tystaste hojar. Enginehardware Husaberg, Allebjörk/Bodingh/Johansson.

Synd att bullerkravet blev en fars, ett SM med reglemente och krav, men ingen utrustning att mäta med.
De som investerat 10000 tals kronor i ljuddämpare kan väll skicka en räkning till Svemo, då detta var pengar i sjön- Katastrof.

//Thomas

Ingen som vet något om 450 klassen och har fler listor? Nåja, får väl se i morgon när man kommer ner...

- Johan

Anledningen är inte att vi "spar" offroad partiet. Snarare att vi spar banan för RR-åkarna. För grus är inget problem, och hade det bara varit grus hade det inte varit ngt problem heller. Nu kör vi delvis på (före detta) gräs. Blött gräs = lera. Dvs. Inget av detta hade varit ett problem om det hade lagts mer energi/pengar/ork (eller var det brast?) på att göra en bättre bana.

Nu är vi pga detta framflyttade till sist på dagen. Sen ska vi skita ner banan ut av bara helvete :3freak

Dock vill jag påpeka att ARC's banansvarige gjorde bra jobb för att få till banan & va mkt lyhörd på det som vi förare påpekade. Banan blev både bättre & säkrare från fredagsträningen. Men, mkt till motard bana va det fortfarande inte.

Nej, jag är faktiskt mest bitter för att jag fick kasta in allt i bussen & åka hem direkt efter sista passet i regnet. Regn däcken jag fick med, som inte va dom jag tänkte åka med, fungerade precis inte alls. Tänk inte ens tanken att köra på Avons regndäck, aldig någonsin, usch usch. Att ljuddämparen gick sönder på sista varvet va bara som grädden på moset. MEN, nu är allt fixat & givetvis är jag tillbaka imorgon för 2 st spännande finalheat! :)

450

1: Österrikaren (vad han nu heter)
2: Eifrem
3: Klippinge
4: Christian Nilsson
5: Huvell

Enginehardware skrev:
2124706 Synd att bullerkravet blev en fars, ett SM med reglemente och krav, men ingen utrustning att mäta med.
De som investerat 10000 tals kronor i ljuddämpare kan väll skicka en räkning till Svemo, då detta var pengar i sjön- Katastrof.

//Thomas

Va! Det va ju ett sånt snack om hur hårt det skulle vara m.m.
väldigt tråkigt!

Ingen som kan lägga upp fullständiga listor på Open och 450?

Var det nån där och filma för tv? Ja såg aldrig att det hade blivit bestämt 100% om det skulle bli.

Jocke W skrev:
2125292 Ingen som kan lägga upp fullständiga listor på Open och 450?

Var det nån där och filma för tv? Ja såg aldrig att det hade blivit bestämt 100% om det skulle bli.

Det är idag finalerna går & bergmans lär komma o filma.

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman