Hur funkar torrent?

More

Ny medlem
Gick med
3 Apr 2004
Hoj
-
Hur funkar torrent?
Har hittat en sida där jag vill ladda ner ett avsnitt av en serie.
När jag klickar på serien så laddar den bara ner en liten fil med namnet av serien och avsnittet.

Har hört att man måste ha ett program så jag blev tipsad om eMule och det har jag laddat ner och installerat, men längre kommer jag inte.

Snälla hjälp mig via PM eller MSN. dariio@gmail.com

Tacksam för hjälp!

More skrev:
Har hört att man måste ha ett program så jag blev tipsad om eMule och det har jag laddat ner och installerat, men längre kommer jag inte.

Snälla hjälp mig via PM eller MSN. dariio@gmail.com

Tacksam för hjälp!

Jag laddade hem
bittornado
www.bittornado.com

Där fanns möjlighet att ställa in så att upp/nedladdningarna anpassades för min typ av förbindelse.. Fanns typ 10 olika inställningar för olika typer av uppkoppling, modem, ISDN, ADSL(slow), ADSL(fast), T1..osv..

Det funkade kalas. Fösta gången jag fått bitTorrent att fungera.

Jag tankar allt via torrent, och jag tycker Azureus är bäst, man kan ställa in allt i den.

Azureus är en bra klient, ladda hem den och installera, sen tar du hem den lilla torrent filen du pratar om och så öppnar du den i Azureusklienten, klart.

Om det finns folk som seedar förstås.

Bitcomet här. hade tidigare torrentstorm som också funkade bra.

Men något som jag undrar, varför dör all min uppkoppling till tex Explorer när jag sätter igång Azureus eller BitComet?

Exempel. Jag har några sidor uppe och surfar, bestämmer mig för att starta Azureus eller BitComet och börja ladda ner något och då slutar alla sidor som jag har uppe att fungera, dom sluttar att ladda och även om jag startar om dvs klickar upp en ny ruta så hittar den inte något och det blir Error: 404 typ Sidan hittas inte men Azureus och BitComet fungerar och den laddar ner ändå.

Varför händer det så?

More skrev:
Men något som jag undrar, varför dör all min uppkoppling till tex Explorer när jag sätter igång Azureus eller BitComet?

Exempel. Jag har några sidor uppe och surfar, bestämmer mig för att starta Azureus eller BitComet och börja ladda ner något och då slutar alla sidor som jag har uppe att fungera, dom sluttar att ladda och även om jag startar om dvs klickar upp en ny ruta så hittar den inte något och det blir Error: 404 typ Sidan hittas inte men Azureus och BitComet fungerar och den laddar ner ändå.

Varför händer det så?

Bittorrent är konstruerat så att den ansluter till flera användare, kan vara upp emot 100 anslutningar t.ex. Jag gissar att svarspaketen från IE hamnar i paketkön då, och sidorna timeoutar helt enkelt eftersom kön är för lång. Om du har telia ADSL gissar jag att en inställning till 80% av upp-hastifheten skulle hjälpa. Men jag gissar bara...

Skalman skrev:
Bittorrent är konstruerat så att den ansluter till flera användare, kan vara upp emot 100 anslutningar t.ex. Jag gissar att svarspaketen från IE hamnar i paketkön då, och sidorna timeoutar helt enkelt eftersom kön är för lång. Om du har telia ADSL gissar jag att en inställning till 80% av upp-hastifheten skulle hjälpa. Men jag gissar bara...

Jag har 10MBit BBB. Kan jag ändra inställningar någonstans så den inte dödar allt annat?

More skrev:
Jag har 10MBit BBB. Kan jag ändra inställningar någonstans så den inte dödar allt annat?

ADSL eller via bredbandsjack? Om det är ADSL så är det 10/1, och samma fenomen som Telia (skulle jag tro). I vissa klienter kan man tala om hur mycket upspeed man kan maxa, för ADSL sägs ett värde på ca 80% av teoretisk hastighet vara bra. Bittornade-klienten har denna inställningsmöjlighet, och jag tror även azureus oxå har den. Kör själv Bittornado, men eftesom jag har BBB VDSL så kan jag köra på max utan problem.

Prova att fippla med inställningarna och se om det hjälper är mitt tips.

BBB 10Mbit Bredbands jack i väggen.
Var hittar jag dom här inställningarna, har letat utan resultat.

More skrev:
BBB 10Mbit Bredbands jack i väggen.
Var hittar jag dom här inställningarna, har letat utan resultat.

(Om du kör BitTornado)
Upload-inställningarna hittar du i första fönstret nere till höger & Download-inställningarna under Advanced.
Lycka till :yoparty
//Gumpa

Back