Hur funkar IF´s värdering?

el joy

Ny medlem
Gick med
18 Jun 2005
Hoj
Ducati Monster 900S -98
Tappat hoppet om att återfinna min stulna M900S och har därför lite frågor som jag hoppas någon (tyvärr) har erfarenhet av.

Hur funkar IF när det gäller utbetalningar vid stöld??? Börjat noja över att inte få ut de pengar jag behöver för en likvärdig hoj!!! Fick bra pris när jag köpte min i våras, bla pga service och däck som behövde göras. Fixade det för dryga 6000kr en vecka innan stölden. Nu är jag rädd att det ska ligga emot mig att jag fick bra pris?!

Går de efter mitt inköpspris, egen mall eller nåt marknadsvärde som tex riktpriserna på beg i MC-tidningar???

Är TREDJE gången på tre år jag blir utsatt. Helt sjukt! Men jag tänker fan inte ge upp och bli besegrad trots alla jobbiga byråkratiturer och pengar. Måste rulla igen!

el joy skrev:
Tappat hoppet om att återfinna min stulna M900S och har därför lite frågor som jag hoppas någon (tyvärr) har erfarenhet av.

Hur funkar IF när det gäller utbetalningar vid stöld??? Börjat noja över att inte få ut de pengar jag behöver för en likvärdig hoj!!! Fick bra pris när jag köpte min i våras, bla pga service och däck som behövde göras. Fixade det för dryga 6000kr en vecka innan stölden. Nu är jag rädd att det ska ligga emot mig att jag fick bra pris?!

Går de efter mitt inköpspris, egen mall eller nåt marknadsvärde som tex riktpriserna på beg i MC-tidningar???

Är TREDJE gången på tre år jag blir utsatt. Helt sjukt! Men jag tänker fan inte ge upp och bli besegrad trots alla jobbiga byråkratiturer och pengar. Måste rulla igen!

Dom ska betala ut vad det kostar att återskaffa enlikvärdig cykel. Du ska alltså inte behöva sota för att du gjort en bra affär. Kolla vad din hoj ligger på i pris på Blocket och hos handlare och dra enlinje på ett ungefär, det är vad du ska få ut för din hoj!!

*

Har för mej att de brukar gå efter handlarnas begagnatprislista.

Mitt förra bolag gjorde så iallafall och fick ut 70 tusen för en R1 00:a som gått 3500 mil,hade inga extra tillbehör :tummenupp .
Självrisken var bara 3000 kr

R1 racer skrev:
Har för mej att de brukar gå efter handlarnas begagnatprislista.

Mitt förra bolag gjorde så iallafall och fick ut 70 tusen för en R1 00:a som gått 3500 mil,hade inga extra tillbehör :tummenupp .
Självrisken var bara 3000 kr

de verk ju va lite olika men ta som regel att den ska va likvärdig..om du ska hitta en hoj som dom betalar så ska de va samma eller nyare årsm o inga mer mil osv

If fixar aldrig en ny hoj åt dig, det är pengar som gäller!

Jag trashade hojen mot ett räcke den 30/6. Igår ringde skaderegleraren på IF och vi kom överens om summan jag skulle få för hojen, han gav ett bud som låg ca 13-15k över liknande objekt på blocket, jag tyckte det var schysst eftersom jag då inte förlorar nåt efter att självrisken på 9k har dragits på summan. :)

Blev bestulen på min förra hoj, då ringde dom mig och frågade vad den var värd. Ta i lite och hoppas att de går med på det...
Det funka för mig... :tummenupp

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...