Hur funkar allmänhetens åkning på bikeweek?

tukkla

Sporthojsnörd
Gick med
27 May 2008
Hoj
SD 1290
http://www.karlskogamotorstadion.com/files/Allmänåkning2015.pdf
Om man tex bokar in sig i grupp 3, en dag, är det körning hela den dagen för mig eller är det endast 1 pass på tex 1h?
Om man istället får köra tex 15min * x antal ggr, då är det ju inte så många som får plats den dagen. Innebär det att många inte får köra alls pga fullbokat?

Lite tråkigt om man kör 30mil, kommer dit och man får inte plats :(

Ja det brukar vara fyra grupper som kör 15 minuter / timme.
Det gäller alltså att vara där i tid och anmäla sig. Annars finns det risk att man inte får köra, kommer jag ihåg rätt så är det körning mellan 9 och 16.

Ok, tack.

Blir nog inte att åka dit. Vore ju sådär att komma upp med hojen på släp o inte få köra...

Se det lite som allmänhetens avåkning. Har du tempot, välj den snabba gruppen.

Lugnare grupper på bikeweeks gatkörning är nog bland det värsta jag upplevt i form av huvudlös körning. :hihi

Se det lite som allmänhetens avåkning. Har du tempot, välj den snabba gruppen.

Lugnare grupper på bikeweeks gatkörning är nog bland det värsta jag upplevt i form av huvudlös körning. :hihi

Kan du berätta mer? Och gärna illustrera med en film eller tolkande dans? :hihi

Vad jag personligen tycker lämpar sig inte för känsligas öron, och det går inte att styra spridningen här... :hihi

Skicka ett meddelande här eller på Faecesboken då. Jag är inte känslig och jag har tystnadsplikt. :fakta

Haha, så illa är det inte...det är mest att det är helt vind för våg, inget styrs upp, och det är vild, vild västern.

Väldigt många icke-banåkare som skall ut och testa på't, med noll info om hur man beter sig (nu har jag konsekvent duckat för de här dagarna de senaste 3-4 åren, det kan ju ha ändrat sig).

Men lite...rysk roulette på mc...det var mycket bättre i snabba gruppen, bortsett från enstaka underliga filurer (lite som vanligt då, givet är att man själv är en av de där underliga då :crash ).

Måste hojen vara besiktigad, reggad och försäkrad?
Får man köra med slicks, racekåpor utan lysen och onödiga kablar med mera?

:va:va:va:va:va:va:va

Måste hojen vara besiktigad, reggad och försäkrad?
Får man köra med slicks, racekåpor utan lysen och onödiga kablar med mera?

:va:va:va:va:va:va:va

...sist jag åkte, var det vanliga regler i gatgruppen, och då var inte slicks tillåtet (även om det besiktades med gatdäck, och senare åktes med slicks...och licensåkare fulåkte bland gathojar...etc).

Det var licensgrupp som kördes i ett eget pass, med vanligt rullande schema, där var det som vanligt.

Det låter som att jag kan hålla mig bort i år också alltså. :3freak
Möjligen åker jag dit för träningspassen mellan 1500-1800...

Det låter som att jag kan hålla mig bort i år också alltså. :3freak
Möjligen åker jag dit för träningspassen mellan 1500-1800...

Ja har du licens så har du ju inget på banan att göra med provapåarna i gatgrupperna. Då är det ju den träningen mellan 15.00-18.00 Som gäller:)

Last edited:
Kan framstå som en dum fråga, men måste framlyset fungera på bana? Får jag köra ändå eller får jag vända och åka hem på dirren? Det är nämligen så att mitt framlyse gick sönder i helgen och väntar på reservdelen...

Kan framstå som en dum fråga, men måste framlyset fungera på bana? Får jag köra ändå eller får jag vända och åka hem på dirren? Det är nämligen så att mitt framlyse gick sönder i helgen och väntar på reservdelen...

...på bikedagarna tejpas lysen, så det är fördel att inte ha lampan igång och bränna fast tejpen. ;)

Regnade satan efter lunch i dag :gnissla

Nyheter
Bilprovningen: Motorcyklar överlag i gott skick

Foto: Bilprovningen Nu ä...

Färre döda i vägtrafiken

Foto: Jacob Sjöman, Transpo...

Idag inleds nationella potthålsveckan

I år äger Nationella Potthå...

Nationella Potthålsveckan 1-7 maj

Det är återigen dags för Na...

Motorcykelns Dag 3 maj

Den 3 maj är det Motorcykel...

Bilprovningen: Brister hos var fjärde motorcykel

Foto: Bilprovningen Våre...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

Bara två månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

En liten påminnelse om året...

2 månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

Nu är det bara två månader ...

Nya Indian Pursuit Elite

Screenshot Indian Motorc...

Back