Hur fort kör ni egentligen?

Gemet

Totalt användarvänlig
Gick med
15 Sep 2003
Hoj
R1-00
Så man vet , kör Bålsta Stockholm varje dag och är lite
osäker på hur fort man ska köra !? :o

Jag har problem eftersom jag är ny på "sporthoj" grejjen, jag kör nog för fort precis hela tiden.... allra helst på mornarna då det är lite kallt och gosiga luften ger hojjen x antal extra hästar.

/Gemet

Bifogat

• 11sept_2003_zxrc_inlägg.jpg
    11sept_2003_zxrc_inlägg.jpg
    49.2 KB · Visningar: 396
Det är väl bara att stå på så mycket du kan/törs utan att ha ihjäl alla som kommer i din väg. Vad är problemet egentligen? Jag fattar nog inte frågan riktigt. (jag är ganska dum)

Ser ut som en korsning mellan motorcykel och en dammsugare...

Tänk på att kalla mornar ger kalla stela fingrar och kalla hala däck på en kall hal väg som dessutom är nedskräpad med en massa idioter i bilar!

På större vägar nära städer håller jag 30+ och försöker göra det när jag ligger å brummar motorväg också. När jag smiskar krokväg eller ligger å kör ute på halvkrokig landsväg så kan det va allt från lagligt till 130 - 140 över skyltad hastighet.

Gasa tills det rasar, men du behöver ju kanske inte göra det utanför skolor, i centrum och bostadsområden osv....

Kör tydligen så pass fort att polisen tycker det e okej att preja en och dra pistol. Jävla idioter hände i dag i Solna

Hornet skrev:
Kör tydligen så pass fort att polisen tycker det e okej att preja en och dra pistol. Jävla idioter hände i dag i Solna

Vad hade du gjort för att förtjäna det?! :eek:

EBS skrev:
På större vägar nära städer håller jag 30+ och försöker göra det när jag ligger å brummar motorväg också. När jag smiskar krokväg eller ligger å kör ute på halvkrokig landsväg så kan det va allt från lagligt till 130 - 140 över skyltad hastighet.
Du kör alltså i 230 på krokiga små landsvägar? Inte illa...

EBS skrev:
Vad hade du gjort för att förtjäna det?! :eek:
Dom jaggade e röd hoj på nynäsvägen 10 min innan dom tog mej. Men det vet jag inget om :notme men det trodde dom inte på så dom ville få stopp på mej till varje pris. och se vem som körde (ööö dom kunde ju frågat litte snält istället)

Hornet skrev:
Dom jaggade e röd hoj på nynäsvägen 10 min innan dom tog mej. Men det vet jag inget om :notme men det trodde dom inte på så dom ville få stopp på mej till varje pris. och se vem som körde (ööö dom kunde ju frågat litte snält istället)

Poliser e inte bra på att vara snälla.... :fakta

berggren_martin skrev:
Du kör alltså i 230 på krokiga små landsvägar? Inte illa...

Halvkrokig landsväg skrev jag. Du vet en sån som det är 70 på fast det är lång raksträcka, kurva, lång rakstäcka, kruva osv.
Vägen mot Stora Vika här nere i Stockholm är en sån väg där man kan hålla strax över 200 på vissa öppna partier (där man kan se över åkrar m.m.) och på den vägen är det, om jag inte minns helt åt helvete, skyltad hastighet 70.
Men skit samma, jag skrev det knappast för att skryta utan för att svara på frågan.

Frågan var nog lite konstig, ville kolla hur ärliga ni är.

Visste ni inte att det fungerar exakt på samma sätt som en dammsugare fast tvärtom. Ren luft in , skitig luft ut.
Har riktiga problem att vara rolig såhär på morgonen....

(vågar inte sätta in bilden på vår cross efter det otäcka påhoppet..... :whip

/Gem

EBS skrev:
Halvkrokig landsväg skrev jag. Du vet en sån som det är 70 på fast det är lång raksträcka, kurva, lång rakstäcka, kruva osv.
Vägen mot Stora Vika här nere i Stockholm är en sån väg där man kan hålla strax över 200 på vissa öppna partier (där man kan se över åkrar m.m.) och på den vägen är det, om jag inte minns helt åt helvete, skyltad hastighet 70.
Men skit samma, jag skrev det knappast för att skryta utan för att svara på frågan.
Ok, härikring är det ju 90 på grusvägar och 110 på ganska krokiga sträckor också för den delan. Kör man t ex till Sundsvall via Bispgården (väg 87/86) finns det några kurvor man måste ha rejält nedlägg i för att fixa i 110.

90 på grusvägar, det var som fan.
Här har vi bara oskylltade grusvägar nästan, vilket inebär bashastighet 70km/t
Där håller jag 210km/t över i kurvorna:-)

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT