Hur fasen blir man av med förkylning?

appelvikaren

Small but powerfull!
Gick med
11 Dec 2005
Hoj
DR350s, Rd125 , Ten7 & 14a
Lagom segt att vara förkyld nu när det är de sista veckorna på året som vädret tillåter hojåka (för mig iaf) Vill bli av med denna jävla förkylning och ut och utnyttja det fina vädret.
Tips någon?

Whiskey :fyllisar

Jag brukar annars köpa något naturläkemedel, kommer inte ihåg vilket, när jag börjar känna mig förkyld. Det tar inte bort förkylningen men dämpar symptomena väldigt bra.

Jag drogs me min förkylning i över två veckor. Hade en skitjobbig hosta och hela skallen full av snor. Så jag levde på huvudvärkstabletter, nässpray och hostmedicin. Hostan va fan det jobbigaste. Och det blev värre när jag kom ut. Det enda som hjälpte var att vänta ut förkylningen tills den var "klar". :näsblod
Var så glad när skiten var över. Hade glömt efterverkningarna jag brukar få när jag varit förkyld. Urinvägsinfektion! Så imorrn e det bara till att besöka farbror doktorn. *suck*

// Lena

Köpte de där einchguard eller vad dom nu heter men det ska man ta innan förkylningen brytit ut. Han ta två gånger sen tappade jag greppet om de dära direkt och vart förkyld istället.

appelvikaren skrev:
2457362 Lagom segt att vara förkyld nu när det är de sista veckorna på året som vädret tillåter hojåka (för mig iaf) Vill bli av med denna jävla förkylning och ut och utnyttja det fina vädret.
Tips någon?
Har du ont i halsen är det bra att gurgla med saltvatten ett par gånger om dagen..:tummenupp

appelvikaren skrev:
2457362 Lagom segt att vara förkyld nu när det är de sista veckorna på året som vädret tillåter hojåka (för mig iaf) Vill bli av med denna jävla förkylning och ut och utnyttja det fina vädret.
Tips någon?

Om det är en vanlig förkylning är det bästa att bara vila!!!
Att skippa värktabletterna kan vara ett litet tips så länge febern inte är för påfrestande, feber är akteriedödande och då kan man slippa följdsjukdomar.
Vila och bara skäm bort dig själv med att inte behöva göra nåt onödigt, drick mycket vatten. Förkylningar är ju sånt man inte direkt kan medicinera bort. Du kan bli piggare om du stoppar i dig massa värktabletter, men tror risken ökar lite för att du får typ halsfluss om du börjar flänga runt för tidigt.
Vi får bara hoppas att det blir en låååång och varm höst med mycket sol.

Krya på dig!

Nyheter
European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...