Hur förvarar ni er hoj?

Gurlie

Medlen
Gick med
12 Jul 2006
Hoj
En för var stund
Tjena!

En granne till mig har sin fräsha Kawa ZX7R ståendes utomhus hela våren och sommaren, helt oskyddad... Det sticker rejält i ögonen på mig, har nästan lust att köpa ett kapell till honom och sätta på det nattetid i ren goodwill.

Min hoj står i garage under vintern och på sommarn med kapell under ett carport-liknande cykelförråd med tak.

Är det många som behandlar hojen som en bil och låter den stå ute och frysa hela tiden? Nån som har hojen ute året runt?

Ja hur har ni hojarna förvarade? Och ni som låter hojarna stå utomhus får gärna berätta var ni bor. Har ni dessutom en 50" Full-HD får ni jättegärna flika in det också! :tjuv

Nej men skämt åsido står min i varmt och gott garage ca 1 mil hemifrån. Detta gynnar rätt bra om någon skulle få för sig att kolla regnr för att stjäla. :arsele

Inne i lägenheten så klart!

Frostsäkert och säkert förvarad, under ett kapell i min fars garage.
(givetvis tankad, nyservad, nytvättad bara att hoppa på dra iväg)
Snart så...... :)

(lider med ibland när man ser hojar står ute i ur o skur större delen av året)
Även om de säkert klarar det så lider en puts o tvätt dåre som jag.

//B

I garage hela året om. Kapell är jobbigt o hålla på med.

Folk som är ute efter att stjäla hojar går nog fram och kikar vad som står under ändå.

Men förhoppningsvis går larmet när de meckar med kapellet istället för när de meckar med styrlås eller skivbromslås.

Står i garage! om man skulle spendera natten någon annanstans så har jag med kapell, eller försöker smuggla in den i nåns garage ;)

HAde min ute vår och höst (student) ett år. Sedan dess har jag dock nyttjat det uppvärmda förråd som finns i huset.

Min står i varmgarage låst med kätting och Låsögla i golvet och fet Abuskätting och granitlås,så även om tjyven kommer in genom porten så kan de inte lyfta ut hojen.Sen alltid kapell på så ingen utifrån ser vad som står där om de åker runt och rekar efter hojar att sno.kan ju vara ett tips till andra med=)

Vinterförvaring på Honda.
Om sommaren i garage 1 km från hemmet.

Vamrgarage ålwäjs..

Haft en cykel ute ett tag.. Den försvann strax förelunch en tisdag mitt i ett bostadsområde.. (Låst med massa lås, under kapell)

Det går rätt fort!

Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...