hur får man bort orginalblinkerserna (fram) på R6 -00?

kraschpuck

Ny medlem
Gick med
16 Aug 2004
Hoj
Yamaha R6, KTM 450sxf
jag undrar om man måste ta bort den lilla kåpan bakom, men den sitter fast med en stor plastskruv också .. huum, ngn som förstår ? :va
tack för svaar!!! :)

kraschpuck skrev:
jag undrar om man måste ta bort den lilla kåpan bakom, men den sitter fast med en stor plastskruv också .. huum, ngn som förstår ? :va
tack för svaar!!! :)

Vet inte vad du har för årsmod men det är väl ungefär samma/lika :)

Sitter en plastplugg som du skall trycka in mitten på. den är en slags låsning. Tryck in den en bit. du hör när det snäpper till sen kan du dra ut plastpluggen sen sitter den väl med 2 el 3 skruv i sidokåpan. sen kommer du åt baksidan av blinkersen som sitter låst med en metall bricka och en skruv på dom äldre och med nåt slag plast lås på dom nyare.

Stoppsladd skrev:
Vet inte vad du har för årsmod men det är väl ungefär samma/lika :)

Sitter en plastplugg som du skall trycka in mitten på. den är en slags låsning. Tryck in den en bit. du hör när det snäpper till sen kan du dra ut plastpluggen sen sitter den väl med 2 el 3 skruv i sidokåpan. sen kommer du åt baksidan av blinkersen som sitter låst med en metall bricka och en skruv på dom äldre och med nåt slag plast lås på dom nyare.

det är en 00 jag har!!. men ska genast ut o prova igen, för det är den där plastskruven jag inte fått bort ännu, men ska prova o trycka in den !! sen ska dom nya o snygga blinkerserna pååå :banana
tack för hjälpen :tummenupp

kraschpuck skrev:
det är en 00 jag har!!. men ska genast ut o prova igen, för det är den där plastskruven jag inte fått bort ännu, men ska prova o trycka in den !! sen ska dom nya o snygga blinkerserna pååå :banana
tack för hjälpen :tummenupp

Obs tryck inte in hela plutten utan bara centrumet :)

Kolla noga så ser du hur jag menar.

Stoppsladd skrev:
Obs tryck inte in hela plutten utan bara centrumet :)

Kolla noga så ser du hur jag menar.

jag undrar ifall de är samma clips vi menar!!.. :va men jag har fått bort dom nu iaf!!.. :tummenupp man fick skruva på dom samtidigt som att försöka hålla still den yttre delen av dom! sånna där som man trycker på i centrum har jag i bak därimot, på underatailen!! men nu ska jag till verkstan imorgon o fixa täckbrickor i aluminium, kan nog bli snyggt! :) sen är de lite annat jag fixar med för att få en snyggare hojj! :hihi vad tycker du själv om din hojj??.. du har inte styrdämpare på din?.. jag är lite sugen på o skaffa en, finns begangnade till bra priser

ja så kanske det var! E lite yr :D
Tror jag har sånna man trycker på, på min nuvarande.

Ööö jag har det mesta på min :)
Har lagt lite bilder i r1/r6 tråden
http://www.sporthoj.com/forum/showpost.php?p=1135572&postcount=54

Jag är iaf helnöjd med min.
Klart kåpglas, blinkers från watsen design, enkelcuts, tagit bort backspeglarna och gjort egna täckbrickor mm mm...

kraschpuck skrev:
jag undrar ifall de är samma clips vi menar!!.. :va men jag har fått bort dom nu iaf!!.. :tummenupp man fick skruva på dom samtidigt som att försöka hålla still den yttre delen av dom! sånna där som man trycker på i centrum har jag i bak därimot, på underatailen!! men nu ska jag till verkstan imorgon o fixa täckbrickor i aluminium, kan nog bli snyggt! :) sen är de lite annat jag fixar med för att få en snyggare hojj! :hihi vad tycker du själv om din hojj??.. du har inte styrdämpare på din?.. jag är lite sugen på o skaffa en, finns begangnade till bra priser

vars kan man få tag i sånadär plastpluppar? saknar en i fram.. (den som det talades om tidigare :) ) vart lite jobbigt å klämma in en mutter på baksidan, men de gick :)

*/ ?>
Nyheter
Scenic – navigering för dig som prioriterar vägen framför destinationen

Screenshot De flesta nav...

CTEK visar upp ny laddare och ”booster”

CTEK NXT 5 Nu börjar sol...

Vi provkör nya H-D-modeller

Allt om MC åkte till Malaga...

IDM tar klivet upp – EURO MOTO lanseras

EURO MOTO ersätter inte IDM...

Galfer skärper greppet om racing

Pressrelease från Galfer: ...