MackeNo1
Varför slita på mer än ett hjul i taget?
- Gick med
- 6 Mar 2003
- Hoj
- KTM 1290 Super Duke R -18, Suzuki GSF 1200 Bandit -98 café racer projekt, Husqvarna FE 350 -14, PGO G-Max 150, Yamaha Beluga -92
Precis som rubriken antyder så skulle jag behöva lite tips om hur man får bort märken efter insekter som torkat fast i lacken? Det är alltså inte hela myggor, flugor osv utan "klet" fäckar, han som haft hojen tidigare har nog låtit den stå ett bra tag otvättad och nu är det svårt som fan att få bort fläckarna i lacken.
Har prövat med Sonax hårdvax som för det mesta lyckas få bort alla fläckar, men det hjälpte inte för fem öre. Rubbing är jag inte så förtjust i, skulle garanterat lyckas pajja lacken totalt om jag började gnida med sånt.
Har fått tips om att man ska kunna använda Coca cola, nån som vet om det funkar?
Är pedant när det gäller hojen så det är grymt irriterande att inte få bort märkena.... Alla tips mottages gärna!
Har prövat med Sonax hårdvax som för det mesta lyckas få bort alla fläckar, men det hjälpte inte för fem öre. Rubbing är jag inte så förtjust i, skulle garanterat lyckas pajja lacken totalt om jag började gnida med sånt.
Har fått tips om att man ska kunna använda Coca cola, nån som vet om det funkar?
Är pedant när det gäller hojen så det är grymt irriterande att inte få bort märkena.... Alla tips mottages gärna!