Hur få fram information från "trasig" telefon?

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Säsongsavslutning
Min K800 gav upp igår när jag testade att flytta SIM-kortet till min nya K800. Givetvis hade jag inga kontakter på kortet och skulle flytta tillbaka för att kopiera men nu går den inte igång av nån jävla anledning :(
Det blinkar några gånger i IR-porten men inget händer.

Jag ska försöka koppla den till datorn och se om något händer, men behöver programmet till detta men vet inte vad det heter :confused:

Någon som har några andra tips på vad man kan göra? Jag måste fram alla kontakter om jag inte ska bli galen och slita mitt hår :huvet
Jag har kopierat kontakter till datorn för inte så jäkla länge sen, men hur jag hittar dessa vet jag inte :död

Och nej, jag tänker inte byta telefon...

pc suite heter nog programmet som du ska ha,finns på sony ericssons hemsida,lycka till :-)

pc suite heter nog programmet som du ska ha,finns på sony ericssons hemsida,lycka till :-)

Korrekt. Och kontakterna ligger i windows adressbok eller outlook x till 97%

Så där kan du ju komma åt dem manuellt om inte annat.

Ok, nu är Pcsuite hemladdat och uppgraderat till PC companion. Vart hittar jag Windows adressbok då? Jag har det här förbannat äckliga jävla skitprogrammet som kallas för Windows 7, världens sämsta operativ efter Millenium...

Btw, ingen kontakt med telefon vid inpluggning mot datorn :( Tydligen har jag råkat ut för en WSOD (white screen of death) och en EROM update krävs. Frågan är hur fan man får tag på dessa filer utan att betala för det :va

Råkade ut för samma, förutom att jag plockade inte ur nåt utan den bara dog. Åkte till SY i Lund och fick inte ett vettigt svar fast jag tjurade, slängde mig på golvet, hotade hålla andan tills det händer mig ngt samt utförde en rad andra generande handlingar som inte lämpar sig för exponering. Nej, i själva verket muttrade jag lite och kände mig lite löjlig och orättvist behandlad av tingens ordning.

Tjejen bakom disken, som redan sett allt i den vägen, förklarade lakoniskt att de kunde starta den och i samma ögonblick raderas allt. Sades inget om att man kunde finna sitt nu försvunna kontaktnät någon annanstans. Numera är jag ytterst noga med att spara på minneskortet...också.

Sen skaffade jag en ny SY vilka jag edligen svurit att aldrig gynna igen, förvisso ingen 800 som jag högtidligen lovat att aldrig köpa igen. Där fick de...

Efter 3 reklamationer på en dryg månad förärades jag en ny sån skittelefon, jippiee! Annan story.

Det gäller att kunna det här med prioritering!

Ok, nu är Pcsuite hemladdat och uppgraderat till PC companion. Vart hittar jag Windows adressbok då? Jag har det här förbannat äckliga jävla skitprogrammet som kallas för Windows 7, världens sämsta operativ efter Millenium...

Btw, ingen kontakt med telefon vid inpluggning mot datorn :( Tydligen har jag råkat ut för en WSOD (white screen of death) och en EROM update krävs. Frågan är hur fan man får tag på dessa filer utan att betala för det :va

Jag hade samma problem för några år sedan och använde min vän google, hittade programvaran som behövs på något forum för telefonfånar. SE tool lite eller nåt sånt hette programmet..?

Sen var det enkelt. Tog kanske 10 minuter att fixa till telefonen:tummenupp

SERVERAT PÅ ETT FAT
Det här ser bekant ut, programvaran heter nåt annat men dialogfönstret ser likadant ut.

Efter 3 reklamationer på en dryg månad förärades jag en ny sån skittelefon, jippiee! Annan story.

Och det är den bästa telefonen jag någonsin ägt. Förutom att den la av en gång, (WSOD) har den ställt upp i alla väder, stått ut med otroligt mycket stryk (Hela telefon är krokig....), visst nu börjar den bli lite muggig, den är ändå 4,5 år.

Last edited:
Nu har jag testat ALLT och jag får det inte att fungera :( 7 olika program installerade, en jävla massa drivrutiner och ändå får jag inte igång skiten.
Nåt gör jag tydligen fel då inget program kan se telefonen, frågan är vad...

Nu har jag testat ALLT och jag får det inte att fungera :( 7 olika program installerade, en jävla massa drivrutiner och ändå får jag inte igång skiten.

Du har väl installerat telefonens USB-driver hoppas jag?

Dålig kabel! :D

Kan vara mycket, testa med annat batteri, ibland hjälper det. Ibland hjälper annan kabel, ibland får man rengöra kontakten. Och ibland är den död på riktigt så man får ge den en riktig genomkörare och blåsa skiten helt, knapp 2 & 5 om jag inte minns fel. Men då försvinner allt.

Eller så är programmen du testat dåliga. SE's EMMA är skiten, fast det är nog svårt att få tag på och kräver authentisering mot någon server har jag för mig.

/ Före detta mobilreparatörsslav :näsblod

Du har väl installerat telefonens USB-driver hoppas jag?

Jag TROR det, hur fan vet man säkert? Helvetes jävla förbannade skitarsel, jag ska göra en sciciliansk slips på fanskapet som uppfann mobiltelefonen och tända eld på honom :mad:

Kan vara mycket, testa med annat batteri, ibland hjälper det. Ibland hjälper annan kabel, ibland får man rengöra kontakten. Och ibland är den död på riktigt så man får ge den en riktig genomkörare och blåsa skiten helt, knapp 2 & 5 om jag inte minns fel. Men då försvinner allt.

Eller så är programmen du testat dåliga. SE's EMMA är skiten, fast det är nog svårt att få tag på och kräver authentisering mot någon server har jag för mig.

EMMA har jag inte testat, går ej att få tag på vad det verkar. Men det är skitsamma det lär inte funka bättre där...

Last edited:
Jag TROR det, hur fan vet man säkert? Helvetes jävla förbannade skitarsel, jag ska göra en sciciliansk slips på fanskapet som uppfann mobiltelefonen och tända eld på honom :mad:

EMMA har jag inte testat, går ej att få tag på vad det verkar. Men det är skitsamma det lär inte funka bättre där...
Den gör det automatiskt, har jag för mig. Tryck in den mobilen du hade som var hel och se vad som händer.

Ehh, 2 och 5 är ju det jag kör hela tiden :confused: C är bara att glömma verkar det som i detta fallet...

Edit/ Nu har jag kontakterna i en mapp på datorn, hur fasen får jag över dessa till SIM-kortet :va Inte via PCsuite åtminstone, den gubben gick inte ser det ut som...

Underskatta inte the power of jävliga ting. Det är helt sjukt vad det kan klödda utan någon större anledning. Vissa mobiler som bara funkade i vissa uttag osv, weird shit...

Ehh, 2 och 5 är ju det jag kör hela tiden :confused: C är bara att glömma verkar det som i detta fallet...

Edit/ Nu har jag kontakterna i en mapp på datorn, hur fasen får jag över dessa till SIM-kortet :va Inte via PCsuite åtminstone, den gubben gick inte ser det ut som...
Ja, okej. Testqa med fulladdat batteri med.

Last edited:
Ok, sätter batteriet på laddning och testat imorgon igen. Om jag inte har dött av en hjärnblödning that is :död

Men det kunde ju vart värre.. tänk dig om du råkat sätta sig på telefonen så att den åkte upp i anno och fastnade, väl där inne började den ringa och ha sig, den skulle aldrig komma att få slut på batteri heller eftersom att mobiler laddas med bajssaft som säkert alla vet.

När min SE pajjade så hade jag kopierat allt till datorn via pc-suite. Jag hade dock ingen telefon att koppla till datorn så att jag kunde få ut säkerhetskopian. Jag hittad dock nån slags mapp i datorn med ett filformat som inte gick att öppna. Efter lite googlande insåg jag att man kunde köra winrar på filen och packa upp informationen i notebook! Där fanns nu alla kontakter och telefonnummer! Dock var allt lite rörigt i filen med en massa tecken och semikolon, men mitt i allt så kom det namn och nummer i nån slags ordning och kontakterna var räddade!

Tror att filen hade ändelsen .dbk eller .vcf. Hittar du en sån fil i datorn från en gammal backup så är du hemma!

Tror att filen hade ändelsen .dbk eller .vcf. Hittar du en sån fil i datorn från en gammal backup så är du hemma!

Jag har gjort en backup på kontakterna och har hittat dessa, problemet är att jag inte får över skiten till telefonen utan att knappa in dem en och en...

Jag har gjort en backup på kontakterna och har hittat dessa, problemet är att jag inte får över skiten till telefonen utan att knappa in dem en och en...

Vilket format har du kontakterna i?
Myphoneexplorer klarar att importera kontakter från flera olika filformat.
Sen syncar du bara telefonen mot detta så ska det vara klart.

Vilket format har du kontakterna i?
Myphoneexplorer klarar att importera kontakter från flera olika filformat.
Sen syncar du bara telefonen mot detta så ska det vara klart.

"Kontaktfil" står det bara, som sagt så har jag skitoperativet Windows 7 :död

Jag får då inte över det med Myphoneexplorer, det går liksom inte att få in kontakterna i programmet på nåt vis :mad:
SBS eller bara skitprogram?

Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...