HUR få bort strypning?

Juice

Only Joos
Gick med
8 Aug 2005
Hoj
Z750 -04
Min hoj är mellanklassreggad och strypt till 25 kw. Enligt registreringsbeviset är motorn strypt i insug till 35 kw och sen strypt till 25kw genom att trottlar är utbytta till annan modell. (vad som nu exakt menas med det). Jag vill nu få hjälp med att få bort strypningen, utan att det ska synas på pappret.

Jag har varit inne hos några mc-butiker men där de inte alls velat hjälpa mig då det är olagligt osv. (Mitt kort går över till tungt i september) Vet ni någon verkstad där ni tror de kan hjälpa mig? Tacksam för svar :)

Last edited:
Lägg in ditt inlägg i Meckhörnan.
Sen kan du säkert få vilken MC verkstad som helst att fixa det åt dig.

Lägg in ditt inlägg i Meckhörnan.
Sen kan du säkert få vilken MC verkstad som helst att fixa det åt dig.

Ok jag testar att lägga in inlägget där ist, tack:)
Nej jag har vart inne hos två och de har varit högst motvilliga och har börjat diskuterara att det är olagligt och farligt osv.

till sporthoj.com uppenbarligen :tungan

Jaja. Men vilken verkstad tror du kan hjälpa mig då:tungan

Last edited:

Nej jag har vart inne hos två och de har varit högst motvilliga och har börjat diskuterara att det är olagligt och farligt osv.

Ok... Är ju inte från dina trakter men hade du varit i närheten så vet jag iaf ett ställe som ska plocka bort min strypning på torsdag. :D

Det låter som om det kan bli lite dyrt. Om trottlarna är utbytta, så måste du köpa nya + förmodligen lite nålar, munstycken och annat tjafs, sedan ska allt justeras också, på fyra förgasare. I insugen sitter det förhoppningsvis bara några strypbrickor som är lätta att ta bort när man ändå pillar loss förgasarna. Säker på att du ska lägga de pengarna på hojen, du kommer ju förmodligen inte ha den så länge?

Prova med någon icke märkesverkstad. Det handlar kanske mer om vem du pratar med på verkstaden än vilken verkstad... Förstår om verkstäderna är tveksamma, för om du kvaddar, så vill försäkringsbolaget säkert titta närmare på din hoj innan de betalar ut pengar och sedan undrar de vilka som varit där och pillat...

Du kan ju ändra frågan till verkstaden också. Om du säger "Hej jag vill få hjälp att plocka bort strypningarna på min hoj." så säger du ungefär: "Hej, kan ni hjälpa mig att göra något olagligt, så att jag kan köra ihjäl mig?"

Du kan ju istället säga: "Hej, jag behöver nya trottlar till min hoj, eftersom det verkar vara något fel på de gamla."

Det låter som om det kan bli lite dyrt. Om trottlarna är utbytta, så måste du köpa nya + förmodligen lite nålar, munstycken och annat tjafs, sedan ska allt justeras också, på fyra förgasare. I insugen sitter det förhoppningsvis bara några strypbrickor som är lätta att ta bort när man ändå pillar loss förgasarna. Säker på att du ska lägga de pengarna på hojen, du kommer ju förmodligen inte ha den så länge?

Prova med någon icke märkesverkstad. Det handlar kanske mer om vem du pratar med på verkstaden än vilken verkstad... Förstår om verkstäderna är tveksamma, för om du kvaddar, så vill försäkringsbolaget säkert titta närmare på din hoj innan de betalar ut pengar och sedan undrar de vilka som varit där och pillat...

Du kan ju ändra frågan till verkstaden också. Om du säger "Hej jag vill få hjälp att plocka bort strypningarna på min hoj." så säger du ungefär: "Hej, kan ni hjälpa mig att göra något olagligt, så att jag kan köra ihjäl mig?"

Du kan ju istället säga: "Hej, jag behöver nya trottlar till min hoj, eftersom det verkar vara något fel på de gamla."

Det beror ju på Hur dyrt det blir... Min plan är att ta bort strypningen nu och sen köpa ny hoj i september då mitt kort övergår till tungt. Eller köpa ny till början av nästa säsong.

Hm ja.. kanske får utrycka mig på nåt sånt sätt ist...Men då bör jag läsa på lite om jag får konstiga motfrågor:D Dessutom lär de ju märka att den är strypt... och kollar upp trottlarna och märker att inget är fel?

Be dem ta bort strypningen. Hur ska dem veta om du tänker regga om den eller inte? Du behöver inte nämna om du tänker registrera om mcn eller inte.

Be dem ta bort strypningen. Hur ska dem veta om du tänker regga om den eller inte? Du behöver inte nämna om du tänker registrera om mcn eller inte.

På yamaha var det nåt tjaffs om att de inte kunde mäta exakta effekten el dyligt. Och därför inte kunde ta bort den alls. Men jag får testa fler firmor : )

På yamaha var det nåt tjaffs om att de inte kunde mäta exakta effekten el dyligt. Och därför inte kunde ta bort den alls. Men jag får testa fler firmor : )

Har för mig att du kan köpa delar från USA eller Tyskland utan problem. DU borde ju kunna hugga Diversion 600 delar.

Nyheter
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park