hur drar ni upp hojen på bakhjulet???

Kopplar eller gasar ni upp på slangen


  • Antal röstningar
    0

Ravetrancer

Now even more badass!!!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
R1-01, R1-04, Husa 650-04, Husa 600-98, cr125-98
Kopplar ni upp eller gasar....motivera gärna om varför ni gör som ni gör
 
Jag kopplar alltid med en snärt på kopplingen. Detta känns för mig som mycket mer kontrollerat + att jag kan hålla lägre fart när jag får upp den.
 
200kg och 100hk, jag har inte så mycket annat att välja på än att koppla. Det gör jag med allt jag åker på, det blir mer kontrollerat.
 
Jag kanske ska dra ut min ena visdomstand, då blir jag ju automatiskt lite lättare :rolleyes: då kanske jag kan få upp den me gasen :p ...men jag använder kopplingen till hjälp nu!. :D
 
jag är inte bra på att åka på slangen men hojen reser sig om man hinkar fullt vid 7-8 tusen varv... beror iofs på hastighet också, 7-8 tusen på 1:an...
 
DonDragon skrev:
Jag e precis inte nån flugviktare här! 93kg tung e jag!..måste använda mig av nån teknik istället!..tipps??

tips: Ha ettan i... kör ett par gånger upp och ner gatan med full gas. Seriöst. Det jag vill är att du ska känna när hojjen börjar dra extra. Precis vid denna extra lilla knuff, kolla vilket varvtal det är vid.

Nu när du vet vart du har den där lilla extra knuffen i varvregistret, så accelerar du sakta upp till det varvtalet, slopar rullen och ger max gas och rycker i handtagen. Gör detta perfekt och du kommer wheela kungligt.. :)
 
Swedie skrev:
tips: Ha ettan i... kör ett par gånger upp och ner gatan med full gas. Seriöst. Det jag vill är att du ska känna när hojjen börjar dra extra. Precis vid denna extra lilla knuff, kolla vilket varvtal det är vid.

Nu när du vet vart du har den där lilla extra knuffen i varvregistret, så accelerar du sakta upp till det varvtalet, slopar rullen och ger max gas och rycker i handtagen. Gör detta perfekt och du kommer wheela kungligt.. :)

Ok ok ska testa detta!..så jag behöver inte banta? :D ..Tack Swedie..
 
Fan prövade det tippset jag fick av Swedie...asså det funkade att gasa upp den...men shitt asså, Prövade nära Öresundsbron, den rakan när man kör upp mot där man hade broinvigningen. hade nästan ingen kontroll på mc:n när ja gasade upp den...Mc:n höll på sticka ner för stupet till stranden (vattnet). Jag höll på o trilla av fan :skrämd , det var inte roligt :(
 
Inga problem att gasa upp hojarna på ettan och tvåan. Trean går om man rycker till lite i styret och fyran/femman ska väl funka det med om man nu jobbar på att få in rätt teknik. Lämpligast är tvåan och trean (ettan är så förbaskat brutal med den drevning jag har). Egentligen borde jag öva på att koppla upp cyklarna för att få det mer kontrollerat, men det kräver mycket övning för att få stil på det och det är enklare att bara gasa till. Att jag sedan är kass på att hålla kvar på slangen, hänger mest på bristande övning (återigen) och att jag fortfarande fegar ur hellre än att riskerar en klotning. Får jobba på det... man är väl för gammal :)
 
Jag kör med gas av/på-"tekniken". Detta för att jag inte kan nåt annat än.

Skall träna lite på att koppla upp den på ettan och tvåan.
 
Jag gasar alltid upp den.
Mest för att det känns som att det sliter mindre på hojen men sen för att det är såpass enkelt på den hojen.

2:an mellan 4000 och 6000 varv så bara en knyck på gasen så är man uppe på slangen.
 
Jag slangar inte med denna kassa motorcykel, jag väntar ett år på en bättre hoj. :squid
 
34 hästar och 200 kilo kräver ju en kombination av koppling/gasning för att få upp den lite iallafall. Eller så, mest troligt, gör jag helt fel. Men det kommer.
 
vrider till lite på gasen så kommer den.... på tvåan måste kopplingen till för att den ska resa sig.. föredrar dock att gasa upp...
cwm29.gif
 
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top