Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
philsson skrev:sitter 180 original på RGVn.. är de inte rätt lika de 2 hojarna?.
Just nu sitter ett 160 på.. länk
rosena skrev:Tja, jag har en suzuki rg 125f-92 nån som vet hur brett däck som får plats? Har 130 nu ser så töntigt ut, så när det är dags att byta så vill jag få på så brett som möjligt![]()
tacksam för svar ;D
blev faktiskt förvånad att han hade så litet däck. Hade fått för mig att RGf och RGV var "nästan" identiska förutom motorn typ..Anton_Ljunghusen skrev:Alltså du det här är ett 125a-forum, du kanske inte förstått det??
180 på en RG my ass
Ramen är den samma men svingen är helt olika på dom förstärk breadare osvphilsson skrev:blev faktiskt förvånad att han hade så litet däck. Hade fått för mig att RGf och RGV var "nästan" identiska förutom motorn typ..
Hoztic skrev:Sök och du skall finna...![]()
Men för att förtydliga det igen, visst, du kan säkert klämma dit ett 180-däck, skiiiiiiiiiiitcooooooltMen, hjulet kommer inte att gå runt, och gör det det så kommer du att ha totalt livsfarliga vägegenskaper! Hojen är byggd och konstruerad för 130-bredd, så låt det vara så. Fast du kanske bara rullar lite fegt till och från korvkiosken och sen står du och varvar och raggar fjårtisar?
Med bredare däck går det tyngre och svänger sämre, och den extraeffekten har du inte i din hoj!
//Johan före frukost...
aa typ ;Drosena skrev:Ramen är den samma men svingen är helt olika på dom förstärk breadare osv
ta en titt på en RGF vs en RGV så ser du att ramen och svingen ser likadann ut fast typ hälften så bred.. i alla fall gämförelsevis med resten av hojen.. jag kan inte uttala mig men RGFen är kanske mycket mindre än RGVn .. dock har jag svårt att tänka mig det då RGVn är lika stor som gamla NSRsnyggtLOV2XLR8 skrev:Jag har just nu på RGF:en 150/70...
jag skulel sätta dit 150/70 17"LOV2XLR8 skrev:Jag har just nu på RGF:en 150/70...

rosena skrev:jag skulel sätta dit 150/70 17"
men då var fälgen för smal :kocko du kan inte ha original fälg eller?
min fälg är 2,75 tum bred, däcket krävde minst 3.5 tum![]()
Svanen skrev:Jag kan inget om däck, men borde det inte gå att fixa ett 150 däck till en 2.75 tums fälg?
rosena skrev:vette fan, men eftersom han hade d så borde d funka om han inte bytt ut original fälgen dvs.

LOV2XLR8 skrev:Kanske ska klargöra de med en gång. Såvitt jag vet är det original fälg. Kanske förra ägaren bytte fälg men skulle inte tro de. Kan höra me han så får jag se. Hursomhelst de sitter iallfall 150/70 17 på nu.
I´l be back!![]()
rosena skrev:Snackade med en kille idag på däckverkstäden, han kunde mkt om däck och han sa att det bästa är att sätta på ett bra original däck, hojen kan rent utsagt vara livsfarlig med för brett bakdäck. Börjar lättare vobbla osv.
Så blir nog ett bra däck fast med standard dimension![]()
|
|
Motorsportsalongen i Örebro!
Jag tog en snabb avstickare... |
|
|
Honda CB 1000 GT bjuder på sportig komfort
Det är ingen lätt uppgift H... |
|
|
KTM: ”Det är helt klart vägen framåt.”
Rajiv Bajaj, 58, VD för den... |