Hur bra funkar MotoGP.com Season pass?

Kenpro

Ny medlem
Gick med
21 Jul 2007
Hoj
aprilia
Har säkert varit uppe förr men jag undrar om ni vet hur Motogp:s high resolution season pass flyter. Har köpt vissa helgpass förr men det har laggat o strulat med ljud då, trots snabb uppkoppling. Nu är det ju bara detta o viasat som gäller. Vill ju att det ska fungera klockrent om man betalat pengar för att se alla race

mvh

Ken

Jag sitter på 100/100 och köpte deras paket under förra säsongen. Lagg och störningar i ljudet var inte ovanligt men det är ändå värt det om man jämför med att titta på Eurosport med svenska kommentatorer.....

Tyvärr är klockrent fel ord för tjänsten. Vissa kanske tycker det är ok, jag tycker det är tveksamt, med lagg och störningar. Dessa tenderar också att vara som värst vid starten, då det blir lite av en samtidig anstormning av klienter som kopplar upp sig. Såna här streamingtjänster har alltid lite grann problemet att även om de klarar av att strömma till många klienter parallellt, så finns det en viss tid av anpassning just när antalet ökar, som just vid starten, och då kan det vara några sekunders lagg däromkring. Vilket är extra frustrerande eftersom det är de första kurvorna som ofta är de allra mest spännande!

Hur snabb uppkoppling behöver man då för att det ska fungera vettigt? :)

1mbit/sek är deras high res video, så du bör ju ha absolut minst det i praktiken. Har du en väl fungerande 2mbit tjänst borde det funka. Det är ju ofta tjänsten som sådan som sätter gränserna.

Last edited:
Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...