Hur blir jag av med mongo-blaffan?

kejsarn

Sporthojsnörd
Gick med
6 Aug 2006
Hoj
Ducati SF 848
Ja då var hojen avställd och vinter-pillandet har börjat (nyköpt hoj och inte körkort).
Jag har fått för mig att jag ska plocka av bakskärmen där regskylten sitter, eftersom den är enormt osexig! Jag hittar bara skylthållare passande senare modeller. För er som inte känner igen min hoj är det en zx-7r (-96:a).
Finns det skylthållare som skall passa till min modell eller är det "hemma-meck" som gäller?
Om det är det senare alternativet hur ska jag då gå till väga?

Tack för visat intresse!

M.V.H. Jens

Bifogat

• IMG_0623b.jpg
    IMG_0623b.jpg
    67.5 KB · Visningar: 62
  • IMG_0625b.jpg
    IMG_0625b.jpg
    61.7 KB · Visningar: 53
  • IMG_0617b.jpg
    IMG_0617b.jpg
    117.9 KB · Visningar: 81
Såga av eländet eller köp en raceunderdel från tex Greven (Annons till vänster på sidan). Eller kolla om Bikeshop.se har till din årsmodell. Annars kanske hotbodies har en passande undertray.

Jahapp, luktar som man får ta fram fräcka sågen då! Undertailen var häftig men för mycket pengar för en halvkass och olackad plastbit. Blir det sjätte sinnet som får arbeta.

Tack för alla svar hittils! :)

Köp hem plast, glasfiber och härdare.

Vaxa en glasruta och lägg på 1-2 lager matta och mätta med plast och lufta.

När den härdat kan du böja och bända den ganska bra samt klippa upp lagoma bitar med en vanlig sax. Modellera ihop en egen undertail, förstärk med ytterligare lite plast, spackla och lacka.

Edit: Finns på färgaffärer samt Clas Ohlsson om ni inte har ngn grossist i närheten.

Jensah skrev:
2460329 Vad ersatte du hålet med då? Metallbit? Var fäste du skylthållaren?

Jag sågade till en tunn plastskiva och borrade två hål på samma ställe som hålen i kåpan. När jag skruvar fast kåpan skruvar jag även fast plastbiten. Jag gjorde sedan en ny skylthållare om jag satte fast i den nya plastbiten med skruv och mutter.

Kolla den här länken annars! Där visar han precis hur man ska göra! :tummenupp

Last edited:
*/ ?>
Back