Hur bli av med dålig surströmmings-andedräkt?

Mr.Asp

Avstängd
Gick med
21 Mar 2008
Hoj
Geggmoppe KTM 250exc
Tjopp.

Som rubriken säger. Hur blir man av med den dåliga andedräkten. Och den stank som kommer när man rapar efter att man käkat surströmming?

På lördag är det den årliga surströmming-skivan med släkten och på kvällen är det en planerad utgång. Lite dåligt tajmat.

A-fil brukar neutralisera det mesta, lök, vitlök, kebab osv. Har hört en del som säger att mjölk funkar super när man käkat surströmming.

Vänder mig nu till er här på SH och frågar er. Har ni några tipps eller idéer?

Till den ringa skara iq-befriade människor som finns här på forumet så kan jag bara säga att ni behöver inte kladda ner tråden och tillkännage er ;)
Har ni något imot surströmming och tänker yttra er här så låt bli. Skriv ner det på en post-it lapp och ät upp den istället. Då får ni mera nöje av eran åsikt.

"Listerine" munskölj funkar klockrent tycker jag. :nicka

Gurgla det ett par gånger á 4 min, så ska det nog inte lukta efteråt! Luktar det ändå så är det ju bara att gurgla en extra gång :tummenupp

Edit: Eller så hoppar du över surströmmingen, för kom inte och försök lura i mig att det är gott med jäst fisk :mad:

"Listerine" munskölj funkar klockrent tycker jag. :nicka

Gurgla det ett par gånger á 4 min, så ska det nog inte lukta efteråt! Luktar det ändå så är det ju bara att gurgla en extra gång :fakta :tummenupp

OT, en alkoholist som jag pratade med rapporterar att Listerine fungerar jättebra, det dödar ALLA bakterier, man får rännskita i ett par dagar av att dricka det! :D

Listerine är bra men hjälper inte vid raparna :P Måste hitta botemedel mot det med.
Några tipps på det?

Enkelt, man äter inte surströmming, ät en glad strömming istället. :tungan

nje men alvarligt talat, käka tigerbalsam, så ska det nog försvinna ska du nog se? :D

Går det inte om du neutraliserar med mjölk eller fil först då? Fast då bör du nog helst vänta en stund innan du sköljer med listerine.
Listerine och mjölk är nog ingen höjdare tillsammans :zpy

Funkar det inte att äta/tugga persilja? Eller är det någon skröna jag har hört?

Raparna är ett måste när man ätit surströmming, annars är det som att ta bort nubben till sillen, bara härda ut.

Tomat ska du äta

Uffe

Du bör dricka en halvliter av min hemkokta lakritssprit :D
När du har druckit den så rapar du ENDAST lakrits i 2-3 dagar. Funkar säkerligen med något liknande om de har sånt på bolaget, se till att det är starkt bara, minst 45%.

Glöm det, att ragga på krogen efter att ha petat i sig surströmming & hembränt strider mot naturlagarna. Du får välja; surströmming eller fruntimmer. Jag skulle valt det förstnämnda.

Nyheter
Dags att boka in Gotland Ring!

Upplev magiska Gotland Ring...

Öppet hus på Rapido MCK Stockholm

Lördag den 17 maj bjuds det...

Yamaha TRACER 7 & TRACER 7 GT 2025

Yamahas TRACER 7 och TRACER...

Nya Yamaha Tracer 7 och Tracer 7 GT

Yamaha har presenterat 2025...

Full fart på Bike Trollhättan-dagarna

Just nu har portarna öppnat...

MV Agusta inför fem års garanti