Hur "bleka" dekaler på ny kåpa??

André E

Ny medlem
Gick med
27 Jul 2004
Hoj
Suzuki M1800R -07
Jag fick köpa mig den lilla "inspektionsluckan" som finns på min CBR600 -93. Min båge är svart med rosa å gråa dekaler, men på den nya kåpan så är det snarare rött än rosa jämförelsevis, säkert rätt färg dock, bara det att min fjorton år gamla båge har väl blekts med åren, hur ska jag göra för att få det att se homogent ut igen?? Jag tänkte ta av den och ha den liggandes i solen å bara sätta på den snabbt å lätt(den sitter med två skruvar) när jag ska köra. Är det någon som har gjort på det här viset med lyckat resultat eller hur kan jag bleka den smidigt annars??

Tacksam för svar, vill få den fin igen så jag kan byta båge... :yoparty

Så du vill alltså ha den rosa? Annars borde det finnas nåt bra putsmedel så du får tillbaka den röda lystern.

Aaaaah du tänker på sååå viset, gå andra vägen till det, ja det kanske funkar, så har jag faktiskt inte tänkt på det alls!!

Då får jag ju vända på frågan också, är det någon som har något dundermedel att rekommendera som får 14år gamla solblekta dekaler att se ut som nya??

Har en som ska kolla på den ikväll som är sugen på att köpa den, men i så fall som den är... Har ett litet hål i den stora sidokåpan också, 1x2cm typ, men det borde gå att spackla igen å måla för det är svart runtomkring!

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT