Hur öppnar man ett lås utan nyckel

• Thread starter Thread starter Snowman89
  • Start date Start date

Snowman89

Guest
Jag har en egensnickrad trälåda som jag har satt på ett litet hänglås på, sedan har jag ju självklart tappat bort nyckeln.. Vill inte bryta för mycket på själva lådan och jag har ingen "stor" bultsax heller :/ det är ju typ ett litet hål bredvid nyckelhålet, kan man göra nått med det? Vill ju inte förstöra lådan:(

Alla tips mottages!

Tror att du löser det där bäst med ca 984g dynamit.

är låset av "kvalitetsmodell" eller billigt? om den inte har en spärr för självaste låskläppen inuti så kan man saxa till en bit av en ölburk, kör ner den längsmed bygeln och vrid så frigörs den där kulan. Detta funkar bara på billiga lås då dem ofta saknar denna spärrfunktion

edit: nån annan han visst posta än länk på det som jag menade ;)

Jag brukar öppna hänglås med ett hårt hammarslag!

Tappar alltid bort nycklarna till dem små asen!

Första gångerna kapade jag med dremmel sen var kapskivorna slut då tog hammarn vid!

1-3 välriktade slag och saken är biff, dessutom brukar dem gå att låsa igen :tummenupp

Jag brukar öppna hänglås med ett hårt hammarslag!

Tappar alltid bort nycklarna till dem små asen!

Första gångerna kapade jag med dremmel sen var kapskivorna slut då tog hammarn vid!

1-3 välriktade slag och saken är biff, dessutom brukar dem gå att låsa igen :tummenupp

Finns bara en person som låser ett lås igen som man just slagit upp me hammare för man inte hittar nyckeln...

Vem då :va :dummer :fattartil aha !

Alla kör med dem där jävla billiga skitlåsen i sina källarförråd och dylikt, dem är inte enklare att slå upp andra gången :fakta

Jag fixar en bild!

Här klappar du till, OBS Förutsätter att du inte har ett ABUS klass 3!

Det skall vara ett såntdärninga smäcklås för nån hundring!

Edit: man kan också hålla i låset och dra neråt samtidigt när man knackar till, om det skulle vara bekymmersamt!

Och nej jag har varken varit eller är tjyyv jag är bara en jävel på att tappa bort nycklar till dåliga hänglås!

Last edited:
Om det är gammla/små hänglås så går dom att lirka upp med en annan nyckel.:)

Om det är gammla/små hänglås så går dom att lirka upp med en annan nyckel.:)
Det brukar kunna gå om det är billig kinesisk skit. Vissa tillverkare har kommit på att det är mycket billigare att tillverka bara ett litet antal olika nyckelkombinationer.

Provat att borra? :D

Var bara tvungen...
Skämt å sido, när det gäller små billiga lås brukar hammaren i kombination med frysspray fungera bra.

Annars kan du väl skruva bort låsbygeln på lådan?

undrar hur många skitungar som skall ut o försöka stjäla våra motorcyklar med dessa tips i bakhuvet det är som läser denna tråden :va

Nyheter
KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu börjar det dra ihop sig ...

Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Försvarsmakten väljer Yamaha XT250 som ny ordonnansmc

Yamaha Motor har vunnit en ...

Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Distinguished Gentleman’s Ride -25

Under söndagen den 18 maj d...

Dags att boka in Gotland Ring!